Masło orzechowe Dziki Orzech 100% orzechów

Ból w odcinku szyi może dotyczyć każdej osoby, w każdym wieku. Jeżeli odczuwamy napięcie, mamy problemy z odwracaniem głowy, a nawet słyszymy dzwonienie w uszach czy czujemy promieniowaniu bólu aż do głowy, powinniśmy pomyśleć o odwiedzeniu fizjoterapeuty. Istnieje duża szansa, że będzie nas czekała rehabilitacja kręgosłupa. Jakie są przyczyny bólu szyi i jak go zapobiegać?

Ból szyi – przyczyny

Ból szyi zazwyczaj oznacza, że mamy do czynienia z przeciążonym kręgosłupem w odcinku szyjnym. Nasze mięśnie są wtedy zmęczone i naciągnięte. Najczęściej cierpią na niego osoby będące w długim bezruchu, czyli podczas pracy siedzącej lub przy ciągłym oglądaniu telewizji (jednocześnie . Innymi przyczynami są urazy, napięcie wywołane stresem, przebywanie w przeciągach, czy ucisk nerwów przez dysk.

Ból może również występować sporadycznie, np. przez nieprawidłową pozycję podczas snu (bądź przez źle dobrany materac lub poduszkę), naciągnięcie mięśni w trakcie wykonania gwałtownego ruchu, jak i przez choroby uszu, gardła czy krtani. Ból wywołany zwyrodnieniem kręgosłupa szyjnego, problemami z tarczycą, przykurczem mięśni czy neuralgią nerwu trójdzielnego musi być odpowiednio leczony, również poprzez rehabilitację.

Kiedy się udać na rehabilitację

Rehabilitacja odcinka szyjnego kręgosłupa składa się z odpowiednio dobranych ćwiczeń. Najpierw przeprowadza się konsultację z ortopedą, a następnie wykonuje badania obrazowe. Odcinek szyjny kręgosłupa, ze względu na ciągłe obciążenie spowodowane ciężarem całego ciała, jest często narażony na zwyrodnienia. Aby więc uwolnić się od bólu trzeba być wytrwałym i regularnie wykonywać wszystkie ćwiczenia, które zaleca ortopeda. Wśród nich zaliczyć można masaże, ultradźwięki, pole magnetyczne, elektroterapia bądź laser. W ekstremalnych przypadkach stosuje się także zastrzyki, które zmniejszają napięcie, a tym samym ból.

Jak zapobiec kolejnym bólom szyi?

Raz wyleczony ból szyi nie oznacza, że nie powróci. Można jednak temu zapobiec, np. poprzez codzienną dawkę ruchu i wzmacnianiu mięśni. Jeżeli pracujemy przed komputerem koniecznie musimy robić sobie przerwy, nawet w postaci wycieczki do kuchni i z powrotem. Ogromnie ważne jest jednak regularne rozciąganie kilka razy w tygodniu. Gdy ból szyi pojawia się zaraz po przebudzeniu, warto pomyśleć o zmianie poduszki na ortopedyczną – jej charakterystyczny kształt sprawia, że szyja nie jest obciążona, gdyż jest prawidłowo ułożona. To samo dotyczy materaca, który wesprze całe ciało.

Artykuł powstał dzięki współpracy z gabinetem FizjoBalance – rehabilitacja Gdynia.

Oprzesz się tym smakom? Kremy Nutlove Nowe pyszne smaki!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here