Szybkość dostarczania towarów stała się jednym z najważniejszych kryteriów oceny doświadczenia zakupowego przez klientów sklepów internetowych. Przedsiębiorstwa z branży e-commerce (choć nie tylko) dbają więc o to, by droga między magazynem a klientem końcowym była jak najkrótsza, a praca w tym obiekcie przebiegała jak najsprawniej. Rezultatem takiego podejścia jest opracowywanie nowych i ulepszanie starych metod przeprowadzania poszczególnych procesów magazynowych. Przykładem jednego z takich usprawniających pracę modeli jest multipicking. Co to jest i dlaczego się go stosuje? Podpowiadamy!

Czym jest proces kompletacji zamówień?

Zanim przejdziemy do omówienia modelu multipickingu, warto wpierw wyjaśnić, czym jest kompletacja zamówień i jakie jest jej znaczenie. Proces ten polega na zebraniu z magazynu produktów, które zostały zamówione przez klienta, by następnie móc umieścić je w jednej przesyłce. By tego dokonać, magazynier musi zlokalizować odpowiednie regały i półki, na których znajdują się produkty, a następnie zgromadzić w jednym miejscu wszystkie potrzebne towary, cały czas mając przy sobie ich listę.

W przypadku kompletowania zamówień dla klientów detalicznych, które obejmują zwykle kilka produktów, pracownik spędza wiele czasu na przemieszczaniu się. Po zebraniu wszystkich przedmiotów dla jednego klienta, musi on udać się na bramę wydań. Dopiero po odniesieniu tam wszystkich zebranych towarów może przejść do kompletacji następnego zamówienia. Taki sposób przeprowadzania zbiórki jest dość żmudny — wydajniejsza i wygodniejszą jego alternatywą jest właśnie multipicking.

Na czym polega multipicking?

Multipicking to jeden ze sposobów przyspieszania prac związanych z kompletacją zamówień. Dzięki niemu pracownik magazynu może grupować zbiórki dla kilku klientów jednocześnie. Magazynier przechodzi pomiędzy regałami magazynu z wózkiem z pojemnikami na zamówienia poszczególnych klientów, zbiera potrzebne przedmioty i rozdysponowuje je między odpowiednimi przegrodami. W ten sposób nie musi kilkukrotnie przemierzać tej samej trasy — na bramę wydań udaje się dopiero wtedy, gdy we wszystkich pojemnikach znajdą się produkty.

Multipicking w nowoczesnych magazynach

Taki model kompletacji zamówień w ogólności sprowadza się do pakowania wielu paczek równocześnie, jednak może być przy tym realizowany na różne sposoby. Multipicking w najprostszej, ale też najmniej efektywnej postaci przeprowadzany jest z pomocą kartek z wydrukowanymi zleceniami kompletacji. W nowoczesnych magazynek proces ten wspierany jest przez wygodne urządzenia mobilne (m.in. skanery) oraz systemy zarządzania magazynem. Zastosowanie tych rozwiązań pomaga znacząco przyspieszyć proces kompletacji, zminimalizować liczbę błędów i uczynić pracę magazyniera znacznie wygodniejszą. Zaawansowane oprogramowanie magazynowe może również pomóc w optymalizacji trasy przemieszczania się po magazynie.

Dla jak najlepszej wydajności procesu kompletowania zamówień warto zadbać o dobrze zorganizowany system multipickingu. Wdrożenie tego modelu będzie znacznie łatwiejsze, jeśli przedsiębiorstwo zdecyduje się na zakup, wynajem lub zaprojektowanie od podstaw zaawansowanego technologicznie magazynu. Tego rodzaju obiekty ma w swojej ofercie Panattoni — lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie. Informacje o aktualnie dostępnych przestrzeniach magazynowych oraz nowych inwestycjach tego dewelopera znajdziesz na stronie https://panattonieurope.com/pl-pl/aktualnosci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here