Masło orzechowe Dziki Orzech 100% orzechów

Trudno znaleźć osobę, która nie lubi słodyczy. Niestety zazwyczaj im coś jest smaczniejsze, tym jest zarazem mniej zdrowe. Nie inaczej jest w przypadku słodyczy, których nadmierne spożycie jest jedną z głównych przyczyn plagi nadwagi i otyłości. Na szczęście aby utrzymać wagę lub schudnąć, wcale nie trzeba rezygnować ze słodkości. Wystarczy podejmować świadome decyzje podczas zakupów lub zakasać rękawy i przygotować zdrowe słodycze samodzielnie.

Puste kalorie w słodyczach

Na sklepowych półkach można znaleźć wiele produktów, które zawierają tak zwane puste kalorie. Szeroką ich grupę stanowią właśnie słodycze. „Mimo że słodycze dostarczają organizmowi energii, jest to energia pochodząca ze „złych” węglowodanów, które natychmiastowo podnoszą poziom glukozy we krwi, a potem pod wpływem działania insuliny następuje jej szybki spadek – tłumaczy specjalista z portalu Poprawianie Odżywiania. – Produkty pełne pustych kalorii, takie jak słodycze, są zazwyczaj bardzo smaczne, jednak zawierają niewiele składników odżywczych, a w skrajnych przypadkach nie zawierają ich wcale. Nie zaspokajają apetytu na długo, więc niemal od razu po ich zjedzeniu odczuwamy głód, przez co sięgamy po kolejne produkty pełne pustych kalorii”.

Jakie słodycze mogą być korzystne dla zdrowia?

Słodyczy nie warto jednak demonizować. W sklepach dostępne są słodkie produkty, które spożywane w odpowiednich ilościach nie są szkodliwe dla sylwetki i zdrowia, a wręcz przeciwnie – dostarczają niezbędnych witamin i składników mineralnych. Dobrym przykładem jest gorzka czekolada, która zawiera mnóstwo potasu i magnezu, dzięki czemu wspiera układ nerwowy i pracę mózgu. Odpowiednia będzie czekolada o zawartości kakao przekraczającej 75%. Zdrowe mogą być też sezamki – najlepszym wyborem są jednak nie te najpopularniejsze, które zawierają cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy, a te z miodem lub syropem ryżowym.

Sezam jest także podstawowym składnikiem chałwy, która choć jest wysokokaloryczna, może pochwalić się wysoką zawartością cennych kwasów tłuszczowych. Warto jednak unikać chałwy z tłuszczem roślinnym utwardzonym lub korzeniem mydlnicy. Efektywne odchudzanie bez całkowitego eliminowania słodkości umożliwiają też bakalie. Najlepsze są te bez konserwantów, czyli ekologiczne. Doskonałym zamiennikiem słodyczy są owoce, które są pełne witamin i składników mineralnych. Niestety owoce także potrafią być kaloryczne, do tego zawierają jednak cukry proste, więc nie można przesadzać z ich spożyciem.

Zrób zdrowe słodycze samodzielnie!

Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, zamiast sięgać po batoniki i ciastka ze sklepowych półek, możesz samodzielnie przygotować ich zdrowsze, a w dodatku pyszniejsze wersje. Aby uzyskać słodki smak, wcale nie musisz używać cukru. Zamiast tego sięgnij po owoce – zarówno świeże, jak i suszone – a także kakao, cynamon czy wiórki kokosowe. Przepisów na zdrowe słodycze jest w Internecie bez liku – znajdziesz je na przykład na stronie: https://mlynarski.pl/przepisy-na-bezpieczne-slodkie-desery/. Możesz spróbować zrobić czekoladowe kulki, domową granolę, chlebek bananowy i wiele innych słodkości, które będą nie tylko smaczne, ale również znacznie zdrowsze niż sklepowe słodycze.

Oprzesz się tym smakom? Kremy Nutlove Nowe pyszne smaki!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here