Wiele osób myśli, że doba internetu położyła kres zwykłym, tradycyjnym reklamom, a nawet zamknęła w pułapce reklamy w telewizji. Nic bardziej mylnego, bowiem są one wciąż z powodzeniem stosowane, nie tylko w odniesieniu do osób starszych, które z internetu nie korzystają. Dlatego ignorowanie tej formy promocji przy marketingu może okazać się dużym błędem.

Dlaczego drogie?

Wielu uważa, że tradycyjne formy reklamy, np. reklamy zewnętrzne jak billboard są nieefektywne ekonomicznie. Jest to jednak tylko część prawdy, bowiem w bilansie kosztów trzeba wziąć pod uwagę także zyski. W tym wypadku mamy bowiem do czynienia z dużym gronem odbiorców. Rollupy czy standy trafiają do każdego, kto pojawi się w ich okolicy, więc ich cena w przeliczeniu na osobę nie będzie wcale duża. Co więcej, nowoczesne formy reklamy tradycyjnej mogą być bardzo kreatywne i interesujące. Wystarczy wejść na stronę firmy AdLove lub innej, by przekonać się, że tradycja może zaskoczyć.

Jak myśleć o reklamie?

Internet to potęga, nie ma co do tego wątpliwości, ale reklama w sieci nie wyklucza działań w reklamie tradycyjnej. Oczywiście nie ma co ukrywać – taka reklama nie jest przeznaczona dla każdej firmy, ale większość nawet nie zdaje sobie sprawy z jej odbioru. Okazuje się bowiem, że coś, co firma tworzy na zewnątrz, np. stojaki reklamowe czy potykacze, wpływa nie tyle na zaznajomienie klienta z firmą, ile jej uwiarygodnienie. To proste – większość z nas uważa, że firma, która ma rollup, stand czy ladę z własnym logo nie może być zła i budzi zaufanie.

Skuteczność trudno mierzalna

Z reklamą zewnętrzną wiążą się jednak pewne problemy. Nigdy nie wiadomo, czy rzeczywiście jej wpływ na decyzje zakupowe był tak duży. Oswajanie z marką w przestrzeni publicznej oraz uwiarygodnienie firmy, a nawet w ten sposób zdobycie zaufania nie musi bowiem przełożyć się na korzystne wybory klienta i wzrost zyskowności firmy. Nie ma tu reguły. Dlatego warto dokładnie przeanalizować sposób działania reklamy tradycyjnej. Nie ma wątpliwości bowiem, że wiele firm tylko zyska, ale jako element promocji dodatkowej. Część jednak skorzysta zupełnie, tym bardziej, jeśli stojaki czy ścianki od firmy AdLove lub innej, będą dobrej jakości, a przy tym skierowane do osób, które tej formie reklamy wciąż zawierzają dużo bardziej.

Czy tradycyjne formy reklamy wciąż są skuteczne? Sprawdź!
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here