Wielu przedsiębiorców wciąż uważa, że zaawansowane oprogramowanie, m.in. systemy CRM, są zastrzeżone dla korporacji i dużych firm. Czy właściciele mniejszych biznesów słusznie z nich rezygnują? Wdrożenie narzędzi biznesowych bywa problematyczne i niesie za sobą ryzyko, ale odpowiednio przeprowadzone może bardzo szybko zaowocować.

Z naszych poprzednich artykułów mogłeś przekonać się, że systemy CRM to coś więcej niż oprogramowanie – to metodyka zarządzania firmą, która niesie za sobą wiele korzyści. Czy w takim razie to wielkość firmy należy uznać za główny wyznacznik mówiący o tym, jakie oprogramowanie można do niej wprowadzić?

W wielu mniejszych przedsiębiorstwach głównymi argumentami przeciw przy wdrożeniach CRM są wysokie koszty, brak jasnego celu i widocznych korzyści biznesowych oraz obawa przed dużymi zmianami technologicznymi. Czy są one słuszne?

Dbanie o klientów i budowanie dobrych relacji z nimi to podstawowy obowiązek każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na wynikach sprzedaży. Systemy CRM pomagają w prosty sposób zarządzać kontaktami i zautomatyzować wiele obowiązków wykonywanych na co dzień. Rezygnując z nich pozwalamy, by nasza firma zostawała z tyłu – kiedy świat idzie naprzód, nam nie wolno stać w miejscu! Postęp technologiczny objawia się wieloma przydatnymi narzędziami, z których korzysta coraz więcej przedsiębiorstw.

Potraktuj wdrożenie jako inwestycję

Wdrażanie systemów zarządzania relacjami z klientami do niedawna faktycznie wiązało się z wysokimi kosztami. Zakupienie odpowiedniej licencji czy czas potrzebny na przeszkolenie sprzedawców mogło skutecznie zniechęcić właścicieli firm i ostudzić początkowy entuzjazm związany z wprowadzeniem zmian. Na szczęście coraz popularniejsze modułowe systemy CRM, np. Salesforce, dają możliwości dostosowania funkcji oprogramowania i kosztów utrzymania do Twoich potrzeb.

Automatyzuj procesy i oszczędzaj czas

Przyjazna obsługa, aktualizacje i bezpieczeństwo danych sprawiają, że systemy CRM cieszą się ogromną popularnością w wielu przedsiębiorstwach. Jak wynika z danych opublikowanych przez Salesforce, użytkowanie takich narzędzi jak Salesforce Sales Cloud lub Salesforce Service Cloud wiąże się z 26% wzrostem liczby klientów i 32% zwiększeniem poziomu ich zadowolenia z usług.

Z czego wynika ogromna różnica pomiędzy wynikami firm korzystających z CRM a tymi, które nie zdecydowały się na wdrożenie? Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, wystarczy przyjrzeć się codziennym zadaniom osób z działów sprzedaży – aż 25-35% ich pracy pochłaniają sprawy administracyjne. Żmudne aktualizowanie arkuszy kalkulacyjnych, tworzenie ofert czy przeszukiwanie notatek to działania, które w dzisiejszych czasach można zautomatyzować. Sprawne zarządzanie pozwoli Ci nie tylko zadbać o lepszą komunikację z klientami, ale również zaoszczędzić czas pracowników. Dzięki temu będą mogli skupić się na naprawdę ważnych zadaniach, jak na przykład pozyskiwanie nowych klientów.

Korzystając z Salesforce Sales Cloud lub konkurencyjnych rozwiązań, pracownicy mają więcej czasu na aktywną sprzedaż. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Insight Technology Group, przedsiębiorstwa z poprawnie wdrożonym CRM mogą się pochwalić imponującymi statystykami: zwiększeniem przychodów aż o 42%, redukcją kosztów o 35% i skróceniem lejka sprzedażowego o 25%!

CRM dla każdej firmy

Nadal masz wątpliwości czy system CRM w Twojej firmie będzie dobrym pomysłem? Jeśli zastanawiasz się, czy sprawdzi się w branży w której działasz, mamy dobrą wiadomość – nie ma znaczenia, jakiej gałęzi sprzedaży dotyczy Twój biznes! Systemy CRM sprawdzą się w każdej firmie. Salesforce umożliwia swoim użytkownikom projektowanie własnych aplikacji i publikowania ich w sklepie AppExchange, który obecnie oferuje ponad 4 tysiące aplikacji z dodatkowymi funkcjonalnościami. Dzięki zintegrowanej architekturze Salesforce, każda zmiana danych spowoduje update wszystkich połączonych aplikacji i przechowywanych w nich informacji.

Dlaczego warto korzystać z Salesforce – poniżej tylko kilka powodów?

  • usprawnisz zarządzanie,
  • uzyskasz dostęp do precyzyjnych danych i analiz,
  • zoptymalizujesz działania marketingowe,
  • będziesz mógł sprawnie zarządzać lejkiem sprzedażowym i weryfikować wyniki sprzedaży pracowników,
  • z łatwością możesz śledzić najnowsze trendy na rynku,
  • będziesz miał kontrolę ścieżki sprzedaży,
  • uzyskasz sprawniejszy przepływ informacji w firmie.

Czy warto? Case studies

Skuteczność Salesforce robi wrażenie, ale na pewno nie rozwiewa wszystkich możliwości. Czy każdy biznes uzyskuje aż tak dobre wyniki sprzedaży? Czy są dowody na to, że systemy CRM przynoszą tak wielkie korzyści? Zobacz historię firm, których losy odmieniły się po wprowadzeniu Salesforce i przekonaj się, że to możliwe!

Atlantic Diver Supply

Historia firmy Atlantic Diver Supply to dowód na to, że niewielka firma może przerodzić się w jeden z 50 największych kontrahentów Departamentu Obrony USA. ADS zaczynało jako niewielki sklep, który oferował kursy nurkowania oraz niezbędny sprzęt. Obecnie firma jest odpowiedzialna za pomoc załogom pożarniczym i medycznym, wspiera też władze lokalne i stanowe.

Jak wspomina John Scardino, Business Analyst i Salesforce Administrator w Atlantic Diver Supply, pomysł na wdrożenie CRM padł na początku rozwoju firmy. Zauważono, że aktualizowanie danych, przeszukiwanie notatek i maili wprowadza chaos, który można uporządkować za pomocą narzędzia wspomagającego zarządzanie. To właśnie wtedy wprowadzono innowacyjne rozwiązania, które z czasem przerosły oczekiwania. Do platformy oddelegowano wszystkie aspekty zarządzania w firmie: analizę danych, zarządzanie budżetem, logistykę, program lojalnościowy i opiekę posprzedażową. Powodzenie wdrożenia i osiągnięcie celów sprzedażowych firma Atlantic Diver Supply zawdzięcza głównie Salesforce Sales Cloud oraz Salesforce Service Cloud, które przedsiębiorstwo idealnie dopasowało do wszystkich swoich potrzeb.

Bespoke Collection

Bespoke Collection to amerykański producent win i marka lifestylowa, która dziś jest jedną z największych marek w branży – choć na początku nic nie sugerowało, że osiągnie taki sukces. Jak twierdzi jeden z założycieli marki, Paul L. Leary, to właśnie system CRM pozwolił osiągnąć tak wielki sukces w budowaniu relacji z klientami, dzięki czemu firma rozkwitła. Używając takich narzędzi jak Salesforce Marketing Cloud czy Salesforce Data Management, Bespoke Collection zastosowała algorytmy podpowiadające optymalną strategię do budowania trwałych relacji z poszczególnymi klientami, dzięki czemu marka zdobyła ich zaufanie i lojalność.

Podsumowanie

Czy powyższy tekst rozwiał wszystkie Twoje wątpliwości dotyczące pytania zadanego w tytule? Decyzja należy do Ciebie. Możesz jednak mieć pewność, że system CRM jest na tyle uniwersalnym i potężnym narzędziem, że sprawdzi się również w Twojej, małej firmie.

Czy warto wdrażać CRM w małych firmach?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here