Masło orzechowe Dziki Orzech 100% orzechów

Żywienie w ciąży to niezwykle ważny aspekt. To od diety przyszłej mamy zależy samopoczucie jej i malucha. Jak powinien wyglądać jadłospis kobiety w ciąży? Na jakich produktach się skupić, a jakie całkowicie wyeliminować z diety? Pamiętajmy o jednej ważnej zasadzie. Przyszła mama ma jeść dla dwojga, a nie za dwoje! Dieta w ciąży – poznaj zalecenia, pomysły na posiłki, inspiracje. Co powinnaś wiedzieć?

Dieta w ciąży – na czym się skupić?

O czym powinna pamiętać przyszła mama, komponując swoją dietę? Posiłki dla przyszłej mamy powinny dostarczać wszelkich niezbędnych witamin i składników odżywczych. Należy skupić się na tych, na które wzrasta zapotrzebowanie w ciąży. Warto mieć również świadomość, że na przekór temu, co mówią ogólne zasady, zapotrzebowanie kaloryczne w ciąży wzrasta nieznacznie i to dopiero w drugim trymestrze. To dlatego przyszła mama nie powinna jeść za dwoje – nie ma takiej potrzeby. Zdecydowanie jednak przyszła mama powinna jeść dla dwojga.

Jakie pokarmy włączyć do swojej diety?

Dieta przyszłej mamy powinna opierać się na zasadach zdrowego i jednocześnie racjonalnego żywienia. Warto postawić na posiłki lekkostrawne i urozmaicone. Ważne, by jeść 5 posiłków dziennie o stałych i regularnych porach. W ciążowej diecie należy uwzględnić wszystkie grupy produktów – produkty zbożowe, jaja, mleko oraz jego przetwory, mięsa, ryby, tłuszcze roślinne, a także warzywa i owoce.

Przyszła mama może spożywać mięso w niewielkich ilościach nawet codziennie. Powinno to być jednak mięso głównie chude, dobrej jakości. Jest to źródło pełnowartościowego białka, niezbędnego w procesach regeneracji i rozwoju organizmu.

W ciąży należy unikać tłustego mięsa i smalcu, które sprzyjają otyłości, miażdżycy i chorobie wieńcowej. Warto jednak wprowadzić do diety oleje roślinne, które zawierają duże ilości witamin oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 6. W ciąży, szczególnie poleca się oliwę z oliwek, olej sojowy i słonecznikowy.

Ciąża to czas, gdy powinniśmy również postawić na kiszonki. Ich dobroczynny wpływ na organizm widoczny jest również w ciąży. Kiszona kapusta w ciąży jest jak najbardziej wskazana. Odpowiada za regulację procesów trawiennych, co ułatwia trawienie. W ciąży warto również przygotowywać sobie zdrowe przekąski do pracy. Niech nie będą to batoniki czy inne gotowe przysmaki, ale samodzielnie przygotowane, zdrowe posiłki, złożone z warzyw i owoców. Sok z buraka – ile pić dziennie – nad tym pytaniem zastanawia się wiele mam. Odpowiedź na nie znajdziesz w naszym poradniku.

Dieta dla przyszłej mamy powinna zawierać składniki z wysoką zawartością witamin i makroelementów. Pamiętajmy również o dostarczaniu wystarczającej ilości płynów – około 2 litry dziennie to optymalna dawka. Najlepsza będzie oczywiście woda. Czy picie kawy w ciąży jest zabronione? Nie, ale należy spożywać ją w umiarkowanych ilościach. Bezpieczne jest wypijanie dwóch filiżanek dziennie.

Oprzesz się tym smakom? Kremy Nutlove Nowe pyszne smaki!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here