W produkcji reklamy wizualnej powszechnie wykorzystywane są tworzywa sztuczne, m.in. folie. Występują w różnych kolorach, a poszczególne rodzaje mają inne właściwości i zastosowanie. Do czego przydaje się folia samoprzylepna, co wyróżnia folię polimerową? Wyjaśniamy poniżej.

Folie – popularne tworzywa w reklamie wizualnej

Branża reklamowa dynamicznie się rozwija już od wielu lat – nie tylko w Internecie. Odpowiedzią na nowe potrzeby rynku są nowoczesne narzędzia reklamowe, m.in. specjalistyczne folie samoprzylepne. Mają one wiele zastosowań – między innymi mogą służyć do produkcji billboardów, szyldów reklamowych, grafik czy tablic. Poniżej znajdziesz więcej informacji na ich temat.

Folie do wydruków cyfrowych to m.in. folie polimeryczne, monomeryczne, transparentne i specjalistyczne folie na aplikacje ścienne. Wybrane z nich są przeznaczone są na krótko-, średnio- i długookresowe aplikacje zewnętrzne i wewnętrzne – zależnie od efektu, jaki chcemy uzyskać, należy dobrać odpowiednią z nich.

Folia samoprzylepna – zastosowanie

Folia samoprzylepna jest łatwa w obróbce i pozwala szybko przygotować na niej wybraną reklamę. Laminat to duża grupa przezroczystych folii ochronnych, które mogą mieć różne wykończenia – matowe, błyszczące lub satynowe.

Na folii samoprzylepnej można umieścić wybrane elementy dekoracyjne przeznaczone do reklamy outdoorowej – jak między innymi wielkoformatowe billboardy, szyldy reklamowe czy kasetony. Tworzywo to służy także do produkcji szablonów ściennych czy naklejek dekoracyjnych, m.in. na meble dla dzieci lub biurowe.

Laminat samoprzylepny zabezpiecza przed wilgocią, uszkodzeniami mechanicznymi i zanieczyszczeniami, a dodatkowo dodaje reklamie estetyki i intensyfikuje kolory. Warto też zapamiętać, aby nie łączyć laminatu o niższych parametrach z folią z wyższymi właściwościami.

Folia polimerowa

Odpowiednie do ekspozycji średnio- lub długookresowej – może to być nawet 7 lat. Zwykle te rodzaje folii są używane w produkcji szyldów, reklam na samochodach czy tablic reklamowych. Wykazują też wysoką odporność, m.in. na działanie promieni słonecznych.

Folia monomerowa

Folia monomerowa to najtańsza folia używana w reklamie wewnętrznej i zewnętrznej. Służy głównie do aplikacji na płaskie powierzchnie – sprawdzi się jako grafika na pojazdach czy jako dekoracje okienne. Wyróżniamy jej rodzaje krótko-, średnio- oraz długookresowe.

Folie w branży reklamowej – rodzaje i zastosowanie
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here