Reklamy bannerowe to nowoczesne formaty komunikacji w Internecie. Dzięki nim dociera się do tych odbiorców, którzy porzucili tradycyjne media na rzecz wirtualnego świata. Wydatki na tę formę reklamy stale rosną, choć wiele firm jeszcze się do nich nie przekonało. Na jakiej zasadzie funkcjonują reklamy tego typu?

Szybka podróż do witryny sklepowej

Reklamy bannerowe mają opinię elementów, które w dość nachalny sposób odciągają nas w sieci od poszukiwanych treści. Przez długi czas reklamy migotały, miały prowokującą treść i były krzykliwe. To efekt złych działań marketingowych, które stawiały na klikalność, a nie treści, jakie niósł ze sobą banner. W odwecie część internautów zainwestowała w oprogramowania typu ad blocker. Na szczęście ewolucja działań marketingowych sprawiła, że inaczej patrzymy na tę formę komunikacji. Baner w Internecie to taki typ ogłoszenia, który po kliknięciu zabiera nas do witryny, jaką reklamuje. Jego treść odpowiada na konkretne pytanie, wpisane do wyszukiwarki.

Skuteczna reklama displayowa

Nowoczesne reklamy bannerowe w przeciwieństwie do reklam tekstowych mają wizualny charakter. Składają się z obrazu lub multimediów. W zależności od tego, w jakiej technologii je stworzono, występują w wersjach statycznych lub animowanych. Mają generować ruch na stronie internetowej poprzez link do niej. W jaki sposób działają? Podobnie jak inne, drukowane reklamy mają za zadanie informować o usłudze lub produkcie, pośredniczyć w sprzedaży, zwiększyć świadomość marki. To dzięki nim można zajaśnieć w świadomości internautów. Firmy, które je zlecają, traktują bannery jako jeszcze jeden sposób na sprzedaż swoich usług online.

Czy reklamy bannerowe są skuteczne?

To jedno z głównych pytań osób, które chcą zainwestować w ten typ reklamy. Skuteczność bannerów w sieci łatwo zmierzyć. CTR, czyli tzw. współczynnik klikalności oblicza się dzieląc liczbę użytkowników, klikających w reklamę z liczbą jej wyświetleń. Jeśli klikalność jest na poziomie 5 proc. oznacza to, że na 100 zrealizowanych wyświetleń banner kliknięto pięć razy. Rzecz jasna, im wyższy CTR, tym reklama jest skuteczniejsza. Jeśli jednak za tworzenie bannerów zabiera się osoba bez umiejętności projektowania i kodowania, ich skuteczność nie będzie wielka. Prosty kreator banneru nie obmyśli strategii reklamowej.

Idealny komunikat do grupy docelowej

Tworząc komunikat reklamowy, należy wiedzieć, kto będzie jego głównym odbiorcą. Reklamy bannerowe składają klientowi konkretną obietnicę, z której trzeba się wywiązać. Całość powinna być dopracowana pod względem treści i grafiki. Do bannerów należy używać zdjęć wysokiej jakości. Najlepiej z własnych zasobów. W komunikacie powinny być wplecione kolory marki. Dobry banner musi być czytelny, nadmiar informacji odniesie skutek odwrotny do zamierzonego.

Reklamy bannerowe to dodatkowa szansa dla firmy na skuteczną promocję. Do ich stworzenia warto więc zatrudnić specjalistów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj