Zachowanie porządku w biurze jest ogromnie ważne z wielu powodów. Chodzi zarówno o utrzymanie higieny w pomieszczeniach, jak i we własnym umyśle. Czyste biuro, to szczęśliwi pracownicy! Poznaj najważniejsze aspekty związane z czystością firmy, a jakością pracy. Zapraszamy do lektury!

Lepsza koncentracja

Wspomnieliśmy już o tym, że higiena biurka, to również higiena umysłu. Jeżeli pilnujemy porządku w dokumentach i notatkach, a wszelkie akcesoria i gadżety są poukładane lub pochowane w szufladach mamy poczucie kontroli i równowagi. Jeżeli mamy kontrolę nad tym, co się wokół nas dzieje i wiemy czego gdzie szukać, będziemy lepiej skoncentrowani na wykonanie danego zadania. Oczywiście czyste biurko to nie wszystko – to również odkurzone półki, podłogi, opróżnione kosze na śmieci i dezynfekcja sprzętu wpływają na naszą koncentrację i komfort.

Większa motywacja, mniejszy stres

Będąc w zamkniętym biurze przez kilka godzin, w którym nie utrzymuje się porządku, łatwo o utracenie motywacji do pracy. Podświadomie się zniechęcamy, gdyż wokół nas panuje chaos i przygnębiająca atmosfera. Wielokrotnie zostało to udowodnione, że w czystym środowisku posiadamy większą chęć do działania.

To samo dotyczy poziomu stresu. Wspomniane poczucie kontroli w czystym pomieszczeniu zmniejsza napięcie w naszej głowie. Wiemy, gdzie wszystko się znajduje, nic nam nie zawadza w drodze do osiągnięcia celu, więc poziom naszego stresu jest dużo mniejszy, jak nie znikomy. Nie jesteśmy przytłoczeni szeregiem dodatkowych obowiązków, które wynikają z bałaganu na naszym biurku. Nie marnujemy naszej cennej energii, która jest potrzebna do efektywnej pracy.

Dbanie o zdrowie

Nie utrzymanie porządku w firmie to prosta droga do rozwoju wirusów i bakterii, a co za tym idzie – pogorszeniem się zdrowia pracowników. Brak higieny w postaci dezynfekcji często używanych przedmiotów (włączniki, klamki, sprzęt komputerowy) i wrażliwych pomieszczeń takich jak kuchnia czy łazienka, może się źle skończyć. Naturalna odporność organizmu pracowników będzie naruszona, co skończy się ich częstymi nieobecnościami z powodu chorób i infekcji.

Dbanie o wizerunek

Żaden klient nie chce zawierać współpracy z firmą, która jest brudna – czystość w biurze to również utrzymanie profesjonalnego wizerunku dla osób trzecich. Im lepiej się prezentuje, tym potencjalni partnerzy są bardziej chętni do rozmów.

Artykuł powstał dzięki współpracy z Opróżnianie Mieszkań – sprzątanie biur Kraków.

Jak porządek w firmie wpływa na jakość pracy?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here