Reklamowanie usług, jakie świadczy kancelaria adwokacka, nie jest zakazane, jednak sama forma reklamy podlega ścisłym ograniczeniom. Decydując się na konkretne działania marketingowe, należy wziąć pod uwagę Kodeks Etyki Adwokata, tak aby nie narazić się na przykre konsekwencje, jakie może wyciągnąć właściwa Rada Adwokacka. Jakie formy reklamowania kancelarii adwokackiej są dopuszczalne?

Strona internetowa kancelarii adwokackiej

Adwokaci najczęściej korzystają z reklamy internetowej, która może przybrać różne formy. Zdecydowana większość kancelarii posiada dziś własną stronę internetową, na której umieszczone zostają informacje dotyczące zatrudnionych w niej prawników, a także właściciela. Na stronie można również umieścić adnotację na temat zakresu świadczonych usług czy godzin otwarcia kancelarii. Adwokaci nie mogą natomiast podawać informacji o cenach usług czy używać zwrotów wartościujących, wskazujących na to, jakoby ich kancelaria była najlepsza czy najefektywniejsza. Narzędziem promocji w sieci jest odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej, dzięki czemu znajdzie się ona na pierwszych stronach wyszukiwań.

Social media i blog

Kancelaria adwokacka może mieć swój profil w social media, jednak warunkiem jest, aby treści zamieszkane w sieci były zgodne z obowiązującymi normami etycznymi. Tutaj ponownie – nie ma możliwości sugerowania klientowi, że to właśnie ta konkretna kancelaria jest najlepsza i jest w stanie rozwiązać każdy problem. Celem działania w social media jest przede wszystkim kierowanie reklam do sprofilowanych odbiorców bądź poruszanie tematów, które zachęcają do dyskusji bądź rozwiązują jakieś trudniejsze zagadnienie natury prawnej. Obecnie wielu adwokatów decyduje się również prowadzić blog, który jest integralną częścią strony internetowej. Co istotne, adwokaci mogą umieszczać wpisy, w których będą podejmować próbę odpowiedzi na pytania, jakie najczęściej kierowane są do prawnika. Z drugiej strony należy zasugerować, że wpis nie mogą zastąpić profesjonalnej porady prawnej, przy czym nie ma możliwości jednoznacznego stwierdzenia, że odpowiedzi na konkretne pytania związane ze sprawą może udzielić pracownik danej kancelarii.

W jaki sposób nie można reklamować kancelarii adwokackiej?

Adwokaci, zgodnie z kodeksem etyki, mogą powiesić na drzwiach wejściowych kancelarii tabliczkę informacyjną bądź też skorzystać z szyldu, który będzie kierował klientów do budynku. Nie jest to bowiem forma reklamy, a jedynie element informacyjny. Nie sposób jednak reklamować się na bilbordach czy na szyldach, które nie znajdują się w pobliżu siedziby kancelarii. Co więcej, adwokat nie może reklamować swojej kancelarii, na przykład poprzez umieszczenie ogłoszenia w prasie czy na portalu ogłoszeniowym. Nie ma on również możliwości reklamowania usług kancelarii podczas wystąpień w mediach masowych, na przykład w telewizji. Ponadto, adwokaci nie mogą posiadać wizytówek, wątpliwa jest również kwestia pieczątek, które zawierałyby więcej informacji, niż imię i nazwisko adwokata oraz numer wpisu na listę. Co istotne, w środowisku adwokackim mówi się o wprowadzeniu pewnych zmian, które dałyby adwokatom możliwość reklamowania swoich usług. Z drugiej strony nie ma zgodności co do charakteru owych zmian, zatem dopóki nie zostaną one zatwierdzone, adwokaci muszą posiłkować się głównie reklamą internetową, która powinna mieć wyłącznie charakter informacyjny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here