Nikogo nie trzeba przekonywać, że reklama sklepu w sieci jest jednym z największych wyzwań dla każdego właściciela e-commerce. W środowisku Google możemy rozdzielić dwa typy reklam – płatnie wyniki oraz organiczne w wynikach wyszukiwania.

Płatna reklama Google Ads

Najpopularniejszą formą reklamy jaką stosują nowe sklepy jest reklama w płatnych wynikach wyszukiwania. Ta forma reklamy posiada wiele zalet, ale nie jest bez wad. Wśród zalet na pewno trzeba powiedzieć o natychmiastowym działaniu – po odpowiednim skonfigurowaniu reklamy możemy ją uruchomić i cieszyć się pierwszymi wejściami przez potencjalnych klientów.

Google oferuje kilka rodzajów płatnej reklamy, które mogą wykorzystać sklepy w swojej promocji:

Reklama w wynikach wyszukiwania

Najczęściej przez sklepy internetowe wykorzystywana jest reklama produktowa (screen poniżej), która pozwala na graficzne przedstawienie oferowanych przez nas produktów wraz z ceną oraz nazwą sklepu. Jest to skuteczny nośnik, dzięki temu, że już w pierwszym kontakcie jest stanie nam wizualnie przedstawić sprzedawany produkt.

Nie mniejszą popularnością cieszą się reklamy tekstowe (screen poniżej), które są w stanie zachęcić do wejścia przez treść – możemy przestawić zalety naszego produktu lub naszej firmy, co może przedstawić nas korzystnym świetle dla potencjalnego klienta.

Display – kreacje graficzne wyświetlane w sieci partnerów Google

Są to wszelkiego rodzaju grafiki reklamowe, które możemy spotkać na stronach partnerów Google. Pewnie nie raz Ci się zdarzyło, że po wizycie w jakimś sklepie przez następne dni czy tygodnie co jakiś czas pojawiała się oferta tego sklepu zachęcająca cię do skorzystania z ich oferty. To właśnie jest możliwe dzięki sieci partnerów Google.

Reklama wideo (Youtube)

Czyli to co widzimy przez i trakcie oglądania filmiku w serwisie Youtube.com. Reklama może być dopasowana tematycznie do materiału, do odbiorcy jako „potencjalnego klienta” bądź dla osób które odwiedziły wcześniej daną stronę.

Organiczne wyniki wyszukiwania

Podejmując działania w tym obszarze będziemy musieli poczekać na efekty – zwykle pierwsze zauważalne zmiany następują w ciągu 3-6 miesięcy od rozpoczęcia prac związanych z pozycjonowaniem. Zaletą pozycjonowania jest na pewno trwałość w wynikach wyszukiwania. W przypadku płatnych reklam w momencie wykorzystania budżetu reklama się nie wyświetla, tak w momencie zakończenia bądź zawieszenia prac nad budowaniem autorytetu naszej strony wyniki będą utrzymywać się prawdopodobnie przez miesiące jak nie lata stopniowo tracąc na rzecz konkurencji, która będzie nas przeganiać. To jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego zależy od wielu czynników, najważniejszymi w ustaleniu budżetu będzie:

  • konkurencja – to z nią będziemy „rywalizować” o pozycje w wyszukiwarce, dlatego bez dokładnego poznania rywala nie jesteśmy w stanie powiedzieć o tym jaki będzie koszt pozycjonowania sklepu internetowego.
  • obecna pozycja – to czy jesteśmy krok za konkurencją czy kilometr również ma istotny wpływ na koszt pozycjonowania sklepu. Czynniki takie jak ilość i jakoś treści, historia linków czy wiek domeny mają istotny wpływ na obecną pozycję strony w wynikach.
  • cele – to jakie cele przyjmiemy wpłynie na ostateczny koszt pozycjonowanie sklepu internetowego. Możemy się skupić grupie produktów lub szczegółowo na całej ofercie sklepu – sky is the limit – tak samo budżet ? Ustalanie realnych celów jest silnie powiązane z dwoma powyższymi punktami, tak aby były one realne do osiągnięcia.
Jak promować sklep internetowy w Google?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here