Wybór firmy konsultingowej może sprawić problem szczególnie osobom, które decydują się podjąć taką współpracę po raz pierwszy. Trudności może przysporzyć ustalenie różnic między poszczególnymi ofertami. Sprawdź, czym kierować się przy wyborze i jak ocenić, czy doradztwo pomoże osiągnąć wyznaczone cele biznesowe.

Usługi doradcze – czym są?

Konsulting to szeroki wachlarz usług, polegających m.in. na:

  • definiowaniu strategii przedsiębiorstwa,
  • reorganizacji lub restrukturyzacji,
  • zarządzaniu finansami,
  • kierowaniu zasobami ludzkimi,
  • projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań informatycznych.

Profil działalności firmy doradczej

Kluczowym aspektem pomyślnej współpracy jest możliwość zaspokojenia przez firmę doradczą konkretnych potrzeb klienta. Dlatego na początku poszukiwań warto precyzyjnie określić cele oraz własne oczekiwania. Na rynku można znaleźć liczne oferty usług konsultingowych. Każda z firm posiada inny zakres obsługi, można wyróżnić doradztwo:

  • kompleksowe – o najszerszym zakresie kompetencji,
  • działające w obszarze zarządzania,
  • skupiające się na produkcie oraz rynku,
  • wyspecjalizowane – działające w jednej, wąskiej dziedzinie.

Portal Redegate to baza skupiająca rzetelnych ekspertów z różnych obszarów. Usługi doradcze mogą być świadczone przez niezależnych, zewnętrznych doradców lub przez interim managera, który przejmuje zarządzanie firmą na określony czas.

Interim management – czym jest?

Interim management polega na czasowym zarządzaniu firmą. Wszystkie podejmowane działania nakierowane są na osiągnięcie konkretnych celów i rezultatów biznesowych, aby w efekcie podnieść wartość przedsiębiorstwa. Istotną rolę w tym rodzaju usługi odgrywają ustalony zakres obowiązków i ściśle określony czas na realizację projektu.

Problem do rozwiązania

Ważnym kryterium jest także ustalenie problemu biznesowego, ponieważ to od tego w dużej mierze zależy wybór profilu działalności firmy konsultingowej. Rozwiązywanie problemów szerokich, w przeciwieństwie do szczegółowych, wymaga od doradcy znajomości zagadnień z różnych dziedzin. Równie istotna będzie umiejętność analizy tematu i spojrzenia z kilku perspektyw.

Selekcja firm doradczych – na czym powinna być oparta?

Ofertę należy przejrzeć pod kątem własnych potrzeb i oczekiwań. Warto zapoznać się szczegółowo z zakresem świadczonych usług i sprawdzić, czy specjalizacja firmy zapewni kompleksowe wsparcie na każdym etapie współpracy.

Każdy ekspert może pochwalić się indywidualnym doświadczeniem i własnymi osiągnięciami, dlatego istotna jest weryfikacja umiejętności doradcy – działalność w konsultingu może odbywać się w firmach z różnych sektorów gospodarki, będących w różnych fazach rozwoju. Zasięg geograficzny świadczonych usług będzie miał znaczenie w kwestiach częstotliwości i intensywności kontaktów. Warto dowiedzieć się, czy metody zarządzania projektem uwzględniają podział kompetencji i obszarów odpowiedzialności pomiędzy członków zespołu. Jeśli tak, to należy ustalić, czy zostanie wyznaczony koordynator projektu, którego zadaniem będzie wspieranie klienta, zarządzanie i nadzorowanie prac. Komunikacja z klientem powinna być zorganizowana tak, by dostarczyć mu skompletowaną i skondensowaną wiedzę.

Skąd pozyskać informacje?

Szybkość reakcji i podejście merytoryczne do zapytania ofertowego może zapewnić obraz potencjalnej współpracy. Przeczytanie wpisów na blogu firmowym jest dobrym sposobem na zrozumienie sposobów myślenia oraz praktykowanych zasad pracy. Portfolio zrealizowanych zleceń, opinie i referencje klienckie umieszczone na stronie wpływają korzystnie na wiarygodność firmy konsultingowej. Stosunek jakości i ceny jest subiektywnym źródłem informacji.

Branża konsultingowa mierzy się z problemami wiarygodności ze względu na niechlubne przypadki nadużyć, braku rzetelności czy wyłudzeń pieniędzy. Przemyślany wybór doradcy biznesowego wpłynie korzystnie na przebieg współpracy i co najważniejsze pozwoli uzyskać oczekiwane rezultaty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj