Zaglądając do katalogów producentów i dystrybutorów elektrycznych rowerów na naszym rodzimym rynku, ceny mogą sugerować, że to rozwiązanie kosztowne i przeznaczone dla posiadaczy co zasobniejszej kieszeni. Okazuje się, jednak, że i z przysłowiową dziurą w kieszeni, można mieć funkcjonalny e-bike. Pozwala na to konwersja roweru na elektryczny z gotowymi zestawami. Opowiedział nam o nich przedstawiciel serwisu zibibike.pl.

Jak przerobić rower na elektryczny?

To całkiem prosta procedura, która każdy może wykonać w warunkach „garażowych”. Potrzebny jest do tego sprawny rower tradycyjny o odpowiedniej konstrukcji. Tutaj możecie sprawdzić, czy konwersja roweru na elektryczny z ZibiBike.pl jest w waszym przypadku możliwa. Następnie należy wybrać właściwy dla siebie zestaw elektryczny do roweru lub stworzyć go samodzielnie.

Zestaw elektryczny do roweru składa się z silnika, baterii z kontrolerem, uchwytów i przewodów. Wszystko to montuje się bardzo intuicyjnie z pomocą czytelnego manuala, do którego przyzwyczaiła nas np. Ikea. Konwersja roweru na elektryczny następuje krok po kroku. Najpierw w miejscu piasty koła należy zamontować silnik elektryczny do roweru. Aby ułatwić i skrócić sobie tę część pracy można zamówić w ZibiBike gotowe koło zaplecionym silnikiem. Następnie montuje się baterię litowo-jonową na chwytach, np. w miejscu bidonu lub bagażnika. Przewody pozwalają połączyć oba podzespoły i sprawić, że od teraz posiadamy już rower ze wspomaganiem elektrycznym.

Fot. Górki rower z baterią elektryczną

Ile kosztuje przerobienie roweru na elektryczny?

Jeśli brać pod uwagę robociznę, to nie kosztuje nas nic, oprócz wolnego czasu (do godziny). Jeśli zaś chodzi o to, ile kosztuje zestaw elektryczny do roweru, to ich cena zaczyna się od ok 2 000 zł. Są to proste zestawy z napędem na przód, przeznaczone do jazdy miejskiej, z maksymalnym zasięgiem do 80 km na pełnej baterii. To optymalne rozwiązanie na ścieżki rowerowe i mało wymagające trasy – te zestawy elektryczne do roweru cieszą się największą popularnością.

Za ok 3 000 zł można już nabyć nieco mocniejszy komplet, z silnikiem o mocy 48V i baterią >10 Ah, co pozwala na większe zasięgi i lepsze pokonywanie wzniesień. Takie zestawy przewidują napęd elektryczny do roweru w miejscy piasty tylnego koła. Sprawdzą się nie tylko na trasach rowerowych, ale także w terenie, przy pokonywaniu trudnych przewyższeń.

Fot. Konwersja roweru górskiego na elektryczny

Czy warto przerobić rower na elektryczny?

To kwestia potrzeb oraz tego jak użytkujemy swój rower. W zibibike.pl zawsze staramy się upewnić, że klienci dobrze rozumieją, jak działa rower elektryczny – że jazda jest wspomagana, a kierowca musi pedałować, żeby nabrać prędkości, gdyż rower nie pojedzie za niego. Właśnie rowery ze wspomaganiem elektrycznym to w tej chwili doskonały wybór dla osób, chcących pokonywać dalekie i trudne trasy, a także dla miejskich rowerzystów, pragnących dostać się do pracy lub szkoły niewielkim nakładem sił.

Konwersja roweru na elektryczny to także niedroga, ale bardzo ciekawa opcja dla osób, które swoje rowery porzuciły ze względu na słabszą kondycję zdrowotną lub wiek. Dzięki takiemu rozwiązaniu ich wycieczki rowerowe stają się na nowo możliwe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj