Ford Mustang Mach-E to samochód, który wzbudzał i wzbudza naprawdę wiele emocji. W końcu jego poprzednicy charakteryzowali się ogromnymi silnikami, które były prawdziwą kwintesencją motoryzacji. Amerykańska firma postanowiła jednak zupełnie zmienić koncept i szturmem wejść na rynek samochodów elektrycznych, które stają się coraz bardziej popularne. O ile początki Mustang Mach-E miał naprawdę niełatwe, to teraz jest to model, który sprzedaje się najlepiej pośród wszystkich innych. Co warto wiedzieć na temat tego pojazdu?

Na jakiej platformie zbudowany jest Mustang Mach-E?

Mustang Mach-E został zbudowany na platformie, za którą stoi Ford Team Edison – Global Electrified 1. Mimo tego, że rozwiązanie to jest dość mocno zbliżone do klasycznego podwozia C2, jakie wykorzystywane jest w czasie produkcji popularnego Forda Kuga czy Focus, to jednak zostało ono dostosowane do elektrycznego pojazdu. To właśnie za sprawą odpowiednich modyfikacji Ford sprawił, że Mustang Mach-E dostępny jest w kilku określonych konfiguracjach. Podobnie, jak Tesla Model 3, tak i Mustang Mach-E dostępny jest w wersji z napędem wyłącznie na tylne koła lub na wszystkie. Tym samym wybierać możemy pośród opcji z jednym czy dwoma silnikami.

Silniki w Mustang Mach-E – niezbędne informacje

W przypadku Mustanga Mach-E z napędem wyłącznie na tylną oś montowany jest synchroniczny silnik elektryczny, za którego chłodzenie odpowiada olej. Sytuacja ulega zmianie, jeśli chodzi o wersję z napędem na wszystkie koła. W tym wypadku montowane są dwa silniki – jeden odpowiedzialny za napędzanie tylnej osi oraz drugi, który napędza przednią. Jeśli chodzi o akumulatory, to jest naprawdę bardzo dobrze. Dostępna jest konfiguracja charakteryzująca się standardową pojemnością – 75 kWh oraz ta, której wielkość jest znacznie zwiększona do aż 98 kWh. Nie można nie wspomnieć o tym, że akumulatory modułowe zabezpieczone są specjalną strukturą, która pochłania wodę oraz uderzenia.

Temperatura baterii – w jaki sposób jest regulowana?

Każda osoba, która choć trochę interesuje się elektromobilnością, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że temperatura baterii to bardzo ważny aspekt w tej dziedzinie. W przypadku Mustanga Mach-E jest ona stabilizowana za pomocą chłodzenia cieczą. Cały układ został bardzo rzetelnie przetestowany przez firmę Ford. Producent zapewnia, że został on przygotowany w taki sposób, aby zapewniać użytkownikowi bardzo dobrą wydajność, nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Jakie są warianty napędowe?

Podstawowa wersja Mustanga Mach-E to tylnonapędowy samochód generując moc 269 KM. Wraz z akumulatorem o pojemności 75 kWh pozwala on na przejechanie deklarowanych 440 km. Jeśli chodzi o moment obrotowy to jest go 430 Nm. Dokładnie ta sama wersja, tylko z napędem na cztery koła, różnie się wyłącznie momentem, który jest o 150 Nm większy. Jeśli natomiast chodzi o akumulator o pojemności to konfiguracje mają moc 294 KM oraz zasięg 610 km i 351 KM, oraz 540 km zasięgu. Jak się można domyślić, topowa wersja Mustanga Mach-E GT jest najbardziej interesująca. Generuje ona moc rzędu 480 KM oraz moment obrotowy 860 Nm.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj