AdBlue to handlowa nazwa roztworu wodnego mocznika, który jest stosowany w silnikach wysokoprężnych do redukcji toksycznych związków azotu. Zgodnie z regulacjami UE nowe pojazdy z silnikiem Diesla muszą posiadać katalizator SCR. W przypadku większych flot samochodów, maszyn rolniczych lub sprzętu budowlanego pojawia się potrzeba posiadania większej rezerwy AdBlue na własne potrzeby. Należy pamiętać, że od właściwego przechowywania substancji zależy poprawna praca katalizatora SCR i bezawaryjna praca silnika.

Przedstawiciel firmy Metria, producenta zbiorników na AdBlue, podkreśla znaczenie użytkowania zbiorników zapewniających czystość mocznika: – AdBlue nie jest niebezpieczny dla środowiska: nie pali się, nie wybucha, nie ma toksycznych oparów. Jednak jest substancją o silnych właściwościach korozyjnych. Dlatego do jego przechowywania należy stosować zbiorniki wykonane z materiałów, które nie wchodzą w reakcję z mocznikiem i zapewniają zachowanie czystości preparatu. Zanieczyszczenia mogą doprowadzić do upośledzenia pracy lub nawet awarii katalizatora SCR. Koszty naprawy są znaczne. To chyba najlepszy argument za tym, aby korzystać wyłącznie z atestowanych zbiorników. W żadnym razie nie należy używać do przechowywania AdBlue pojemników po paliwach czy innych chemikaliach.

Zbiorniki na AdBlue, stosowane na potrzeby wewnętrznej dystrybucji preparatu w firmach transportowych czy w dużych gospodarstwach rolnych, nie wymagają rejestracji. Nie podlegają kontrolom Urzędu Dozoru Technicznego. Wybór odpowiedniego zbiornika leży wyłącznie w interesie jego posiadacza.

Jakie cechy powinien mieć wysokiej jakości zbiornik na AdBlue?

Jak już zostało powiedziane, zbiorniki na AdBlue powinny być wykonane z materiału, który nie wchodzi w reakcje z mocznikiem. To najważniejszy, lecz nie jedyny parametr. Przy wyborze zbiornika na AdBlue trzeba zwrócić uwagę na następujące cechy:

  • konstrukcja jedno- lub dwupłaszczowa – zbiorniki jednopłaszczowe są lżejsze i tańsze, natomiast dwupłaszczowe redukują ryzyko wycieku, są stabilniejsze i odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne i czynniki atmosferyczne,
  • zabezpieczenia termiczne – w temperaturze poniżej -11,5°C AdBlue ulega krystalizacji i nie nadaje się do użycia, a utrzymywany w temperaturze powyżej 30°C ulega rozkładowi – aby uniknąć degradacji preparatu, producenci stosują warstwy izolacji termicznej, a często także systemy ogrzewania i chłodzenia,
  • układ wydawczy – o jakości całego dystrybutora AdBlue decyduje jakość zastosowanego układu wydawczego, czyli pompy, licznika, węża i nalewaka.

Zbiorniki o pojemnościach 2500 l, 3500 l, 5000 l i 9000 l

Optymalny zbiornik na AdBlue musi mieć pojemność dostosowaną do konkretnego zapotrzebowania. Standardowo produkowane są zbiorniki o pojemnościach 2500 l, 3500 l, 5000 l i 9000 l. Jeżeli zakupu dokonujemy u producenta, to możemy zamówić zbiornik o dowolnej pojemności.

Przy okazji możemy też w prosty sposób spersonalizować zbiornik. Dominuje kolor niebieski, lecz możliwe jest wyprodukowanie pojemnika w każdym innym kolorze. Technologia rotomouldingu pozwala na zmianę koloru bez drastycznego podwyższania ceny gotowego wyrobu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj