Odpowiedni marketing, czyli taki, który jest dostosowany do profilu firmy, ma ogromne znaczenie dla jej rozwoju. Współcześnie wykorzystuje się wiele rozwiązań i odmian marketingu, w tym marketing internetowy, pozwalający docierać do klientów w sieci, ale też lojalnościowy, zapewniający atrakcyjne nagrody i rabaty klientom, którzy bezpośrednio korzystają z usług marki. To zdecydowanie jedna z najlepszych form marketingu, z jakiej firma może skorzystać.

Zasady działania programów lojalnościowych

Marketing lojalnościowy okaże się skuteczny tylko wtedy, gdy klienci dobrowolnie zaangażują się i wezmą udział w programie. Niezbędne jest zatem stworzenie takiej strategii, która będzie zarówno korzystna dla samej marki, jak i dla konsumenta. W tym celu niezbędne jest określenie przewidywanych nagród i rabatów szytych na miarę potrzeb klientów oraz narzędzi, które będą wykorzystywane do naliczania punktów. Nie da się osiągnąć skuteczności, gdy któryś z tych elementów nie jest dla klientów zachęcający.

Narzędzia w marketingu lojalnościowym

  • Karty lojalnościowe – przypominające karty kredytowe. Są wygodne w użyciu i dopasowane do każdej kategorii wiekowej – nie sprawiają trudności w użytkowaniu nawet osobom starszym. Dla marki karty z https://zencard.pl/ to również korzystne rozwiązanie, które nie wymaga zakupowania dodatkowych akcesoriów. Wystarczy oprogramowanie na terminale płatnicze.
  • Aplikacje do programów lojalnościowych – idealne dla młodego pokolenia, które smartfon zawsze ma przy sobie.
  • Foldery na naklejki, pieczątki i stemple – opcja często wykorzystywana przez wiele sieci, jednak nie należy do wygodnych. Mimo tego wiele marek osiągnęło z nią ogromne sukcesy.

Co zyskuje marka?

  1. Lojalność klientów – atrakcyjne rabaty i nagrody zachęcają do regularnego korzystania z usług.
  2. Informacje na temat zachowań i potrzeb klientów – programy lojalnościowe są nieocenionym źródłem wiedzy, które pomaga tworzyć skuteczniejsze strategie.
  3. Korzyści finansowe – zwiększona sprzedaż to większe zyski firmy, dzięki którym możliwy jest dalszy jej rozwój.
Nowoczesne formy marketingu
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here