Firmy, które zajmują się spedycji i logistyki dwoją się i troją, aby jak najbardziej ograniczyć eksploatację swoich pojazdów, a co za tym idzie zmniejszyć zużycie surowców. To właśnie te działania pomóc mają w ograniczeniu kosztów, a także przysłużyć się ekologii. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, myśląc o kierunkach przyszłości w branży TSL?

Dostosowanie do potrzeb 

Każdy producent przyczep i naczep stara się sprostać coraz bardziej wymagającym wyzwaniom stawianym przez branżę TSL. Producenci uważnie wsłuchują się w potrzeby klientów, by na bieżąco na nie reagować i wspierać ich w ciągłym rozwoju. Dlatego też w ofertach firm znajdujemy wiele wariantów produktów dostosowanych do potrzeb każdej z branż. W ofertach firm odnaleźć możemy m.in.: 

  • Zestawy przestrzenne
  • Wywrotki; 
  • Naczepy do niskiego załadunku; 
  • Chłodnie 
  • Naczepy specjalistyczne; 
  • Zestawy BDF

Ciężarowy transport elektryczny 

Nadal samochody elektryczne kojarzą nam się przede wszystkim z samochodami osobowymi, to rewolucja również w transporcie ciężarowym powoli zaczyna być widoczna. Przedsiębiorstwo z Ameryki Północnej – Performance Team, kupione w 2020 przez Maersk z Danii – w latach 2023-2025 wprowadzi na trasy aż 300 e-ciężarówek, a jest to dopiero początek starań firmy w kierunku dekarbonizacji transportu. Warto zaznaczyć, że ta pionierska idea zawitała również na nasz kontynent. Niemiecka firma logistyczna Dachser do końca 2023 roku planuje, że na europejskie trasy wypuści minimum 50 dodatkowych ciężarówek elektrycznych. Ok. 600 elektrycznych ciężarówek Scania zamówiła firma logistyczna Girteka, której tabor stanowi ponad 4000 pojazdów.  

Wymienione firmy to jedynie ułamek przedsiębiorstw, które poważnie myślą o e-rozwiązaniach – podobne innowacje będą już w niedalekiej przyszłości stopniowo coraz szerzej wdrażane w firmach w całej Europie ze względu na ogólny trend elektryfikacji transportu oraz normy spalinowe wprowadzane przez Unię Europejską. 

Czyste paliwa 

W 2021 roku zarejestrowano o aż 115% więcej pojazdów zasilanych LNG więcej niż rok wcześniej. Podobnie jak w przypadku pojazdów elektrycznych, ogromną zaletą LNG jest jego aspekt ekologiczny. Ta alternatywa dla tradycyjnego diesla to kolejny krok na drodze do zrównoważonego transportu. Porównując gaz ziemny do opcji opartych na węglu, należy wspomnieć o tym, że umożliwia on zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, tlenków azotu i siarki, a także pyłów zawieszonych. 

Przytoczone wyżej przykłady to tylko niektóre ścieżki zaznaczające się coraz mocniej w wyborach przedsiębiorstw – i dobrze. Mają sprawić przecież, że działania TSL będą coraz przyjaźniejsze zarówno dla ludzi, jak i dla środowiska. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj