Systemy przywoławcze dla gastronomii mają jedno podstawowe zadanie: usprawnienie pracy i obsługi klienta w lokalu. Sprawdzają się przede wszystkim w dużych restauracjach albo w barach szybkiej obsługi, w których wszystko dzieje się bardzo szybko, a dobra komunikacja pomiędzy członkami zespołu: kucharzem oraz kelnerami to podstawa. Jak wybrać system przywoławczy dla gastronomii? Na czym polega jego specyfika? Które zalety oprogramowania powinny być dla ciebie istotne przy wyborze?

1. Jak działają systemy przywoławcze dla gastronomii?

2. Rodzaje urządzeń

3. Zalety systemów przywoławczych

Systemy przywoławcze dla gastronomii to dowód na to, jak technologia może uprościć pozornie banalne czynności. Trend ten widoczny jest zresztą coraz szerzej – przykładem jest choćby oprogramowanie dla kancelarii prawnych, o którym więcej przeczytać można na: https://www.dobresystemy.eu/oprogramowanie-dla-kancelarii-prawnej.

Jak działają systemy przywoławcze dla gastronomii?

Systemy przywoławcze dla gastronomii opierają się na prostej zasadzie łączności. Składają się z nadajnika wyposażonego w przycisk umożliwiający wywołanie oraz odbiornika, który – w zależności od modelu – w różny sposób daje znać o przywołaniu. Odbiorniki mogą na przykład wyświetlać numer stolika, wibrować, wydawać sygnał dźwiękowy… Na rynku dostępny jest cały wachlarz rozwiązań działających zarówno na linii kucharz – kelner, jak i kelner – klient.

Rodzaje urządzeń

Konkretny system przywoławczy dla gastronomii zawsze warto dopasować do specyfiki lokalu. Dostępnych jest kilka opcji, które podzielić można na dwie kategorie:

  • przywołanie obsługi – kiedy to klient wzywa kelnera za pomocą prostego nadajnika, a pager kelnera odbiera sygnał,
  • przywołanie klienta – gdy klient otrzymuje pager, który zaczyna świecić lub wibrować, kiedy zamówienie jest gotowe.

W zależności od sytuacji albo osoba serwująca powiadamia klienta, albo klient wzywa kelnera, albo kucharz informuje kelnera, że zamówienie jest przygotowane.

Zalety systemów przywoławczych

System przywoławczy dla gastronomii ma jedną podstawą zaletę: dyskretny charakter. Kelner nie musi szukać konkretnego stolika, a w przypadku barów samoobsługowych osoba podająca posiłki nie wykrzykuje numeru zamówienia. To bardzo wygodny sposób działania, ograniczający jednocześnie ryzyko pomyłki lub sytuacje, w których klient nie usłyszał wezwania. Ogranicza to także kolejki: klient spokojnie może poczekać przy stoliku zamiast czatować przy ladzie recepcyjnej. Nie bez znaczenia jest wzrost wydajności pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj