Hitowy The Last of Us II wyszedł na rynek 19 czerwca 2020 roku. Produkcja cenionej wytwórni Naughty Dog zdobyła rozgłos i wiele przychylnych opinii, a wszystko za sprawą porywającej fabuły, świetnych animacji i efektów dźwiękowych. Zobacz, co zmieniło w grze w porównaniu do pierwszej wersji. Niektóre elementy Cię zaskoczą!

Pierwsza część była o miłości, druga będzie o nienawiści

Pierwsza część gry była pełna cutscene, które mogły wywołać wzruszenie. Relacja Ellie i Joela była mieszanką walki o życie z budowaniem zaufania i wzajemnego wsparcia. W drugiej części Ellie i jej przyjaciółka Dina wyruszają po zasoby, by wpaść w ręce grupy osób żądnych zemsty. Nienawiść jest więc motywem przewodnim drugiej części.

Czy Joel powróci?

Bohater o którym wiemy stosunkowo niewiele był wiodącą postacią w pierwszej odsłonie. Wiele osób mówiło, że zginie lub zostanie odsunięty od przygód swojej towarzyszki. Nic bardziej mylnego bowiem Joel nadgryziony zębem czasu pojawia się w kluczowych momentach gry i ma duży wpływ na całą fabułę.

Sztuczna inteligencja jeszcze inteligentniejsza

W The Last of Us I sztuczna inteligencja była bardzo zawodna. W grze pojawiało się wiele bugów – przeciwnicy błądzili bez konkretnego celu albo nie słyszeli oponentów znajdujących się zaraz obok nich. W drugiej części produkcji Naughty Dog sytuacja się zmienia. Odtąd przeciwników będzie trudniej zajść od tyłu i wyrządzić im krzywdę. Komunikacja między potworami oraz ich współpraca i tropienie uległy poprawie.

Zupełnie nowi wrogowie

Choć od początku istnienia gry na ilość typów przeciwników nie można było narzekać, tak teraz gracze napotkają na kolejne wyzwania. Przede wszystkim Ellie będzie musiała zmierzyć się z psami tropiącymi zapach. W grze można zmylić ich trop rzucając butelkami lub cegłami. Drugi typ potworów to Shambler, czyli monstrum używające do tropienia echolokacji. Jak widać kluczem do przejścia gry jest oszukanie zmysłów oponentów.

Nowe sprawności Ellie

W The Last of Us II ulepszeniu uległo skradanie. Odtąd nasza protagonistka może jeszcze skutecznej czaić się na swoje ofiary, by wykończyć je w zupełnej ciszy. Ruchy uległy poprawie pod kątem dynamiki oraz funkcji. Odtąd każda postać będzie miała tętno, oddech i bijące serce. To właśnie od tych parametrów będzie zależeć zauważalność postaci. Poza tym Ellie może wchodzić w ciasne szczeliny, czołgać się, czy też ukrywać w trawie i robić uniki w walce w zwarciu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj