Świeżo upieczeni przedsiębiorcy mają przed sobą sporo wyzwań, związanych nie tylko z poszukiwaniem klientów, kwestiami podatkowo-księgowymi, ale również kosztami prowadzenia działalności, które w początkowym okresie powinny być jak najniższe. Wiele osób staje przed dylematem związanym z miejscem, w którym ma znaleźć się centrum dowodzenia firmy, czyli biuro. Zdecydowanie najmniej popularną opcją jest budowa od zera. Najczęściej decydujemy się na wynajem, jednak jego koszt w wielu przypadkach może znacznie obciążać budżet firmy, zwłaszcza jeśli zdecydowaliśmy się na prestiżową lokalizację lub sporej wielkości pomieszczenie. Alternatywą jest wynajem biur na godziny. Co warto wiedzieć o tej opcji?

Komu opłaca się wynajmować biuro na godziny?

Tego typu wynajem to stosunkowo nowa możliwość, jednak cieszy się już sporą popularnością, zwłaszcza wśród mieszkańców dużych miast. Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą nie zawsze potrzebują stałego adresu, zwłaszcza jeśli ich kontakty z klientami należą do sporadycznych. W tej sytuacji doskonałym rozwiązaniem jest właśnie wynajem biur na godziny, z którego możemy skorzystać w sytuacji gdy chcemy zorganizować spotkanie, konferencję lub szkolenie. Pozostałe czynności związane z naszą działalnością możemy wykonywać np. w domu.

Jest to także wygodna opcja dla początkujących przedsiębiorców, którzy mają w planach rozwinięcie firmy i zatrudnienie dodatkowych osób, jednak dopóki pracują samodzielnie, nie chcą być narażeni na stałe koszty. Wynajem na godziny jest chętnie stosowany przez freelancerów, którzy na co dzień pracują z różnych miejsc, jednak od czasu do czasu potrzebują profesjonalnej przestrzeni, w której mogą prowadzić negocjacje z potencjalnym klientem. Kto jeszcze może skorzystać z tej opcji?

  • Jest to dobre rozwiązanie dla firm, które na co dzień zatrudniają pracowników zdalnych, jednak co jakiś czas chcą zorganizować konferencję lub szkolenie, a nie dysponują własnym pomieszczeniem lub jest ono zbyt małe, aby pomieścić większą liczbę osób.
  • Wynajem biur na godziny jest ciekawą opcją również dla osób, które nie mogą pracować z domu z różnych powodów. Czasem pojawia się konieczność zmiany otoczenia, aby móc lepiej skupić się na konkretnym projekcie lub zyskać inną perspektywę.

Kiedy wynajem na godziny jest opłacalny?

Zanim zdecydujemy się na wynajem, warto zastanowić się nad tym ile tygodniowo czasu będziemy spędzać w biurze. Cena za godzinę różni się w zależności od lokalizacji obiektu, poszczególnych miast oraz dodatkowego wyposażenia. Przyjmuje się, iż wynajem biur jest opłacalny w momencie gdy spędzamy w nich nie więcej niż 20 godzin tygodniowo. Wiele firm oferuje atrakcyjne abonamenty dla osób, które korzystają z pomieszczeń przez określoną liczbę godzin w miesiącu. Co jeszcze zyskujemy decydując się na takie rozwiązanie?

  • Najemcy nie muszą przejmować się kwestiami związanymi z wyposażeniem biura i jego sprzątaniem, gdyż obie leżą po stronie właściciela obiektu. Nie ma również konieczności wpłacania kaucji, typowej dla stałego wynajmu, która stanowi znaczne obciążenie na początku działalności.
  • Wiele biur jest otwartych od wczesnych godzin porannych, aż do późnych godzin wieczornych. Dzięki temu, możemy zacząć pracę w dogodnym dla nas momencie, oczywiście po dokonaniu wcześniejszej rezerwacji.
  • W dobrze wyposażonym obiekcie mamy możliwość skorzystania z wielu urządzeń, takich jak rzutnik, drukarka, skaner itp. Co więcej, w cenie wynajmu jest Internet. Dzięki temu nie musimy dodatkowo inwestować własnych środków.

Wynajem biur na godziny to świetna alternatywa dla pracy z domu. W ten sposób stosunkowo niskim kosztem zyskujemy przyjazną przestrzeń, w której w ciszy możemy skupić się na swoich zadaniach oraz odbywać ważne spotkania biznesowe.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy CUBEM – coworking, biura na wynajem, magazyny samoobsługowe.

Wynajem biura na godziny – czy to się opłaca?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here