Trade marketing to gałąź marketingu, która pozwala uzyskać lepsze efekty sprzedaży, a także lepszą ekspozycję produktu. Wykorzystanie tej metody jest jednym z podstawowych kroków do rozwoju firmy i dotarcia do szerokiego grona klientów.

Czym jest trade marketing?

Pojęcie to obejmuje wszystkie działania marketingowe, które czuwają nad dystrybucją, a więc procesem od rozpoczęcia produkcji produktów, aż do momentu, w którym zostaną sprzedane. Codemedia wspiera swoich klientów na każdym kroku, dbając nie tylko o dystrybucję, ale również o dobre kontakty z partnerami. Pozwala to na zbudowanie trwałej relacji ze sprzedawcami, która przynosi wiele korzyści dla firmy.

Jak przeprowadzić kampanie trade marketingowe?

Kampanie trade marketingowe obejmują wiele działań i wiele sposobów docierania do klienta. Są to między innymi promocje, kupony rabatowe, materiały reklamowe, takie jak ulotki, broszury, ale również przeprowadzanie analiz dotyczących sprzedaży, konkurencji i rynku. Obejmują również sprawny proces dostarczania tych materiałów, a także produktów do partnerskich punktów sprzedaży. Tak duża ilość działań wymaga odpowiedniej wiedzy, umiejętności i doświadczenia, dlatego samodzielne przeprowadzanie kampanii z zakresu trade marketingu może być trudne. Aby przyniosły odpowiednie rezultaty warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy.

Jakie korzyści dają kampanie trade marketingowe?

Materiały reklamowe pozwalają na wzbudzenie zainteresowania produktem potencjalnych klientów, a także przedstawienie pozytywnego wizerunku firmy. Inne działania kontrolują właściwą ekspozycję produktu na półce w sklepie. Jest to niezwykle ważne, ponieważ klientom wystarczy kilka sekund na podjęcie decyzji o zakupie konkretnej rzeczy. Trade marketing to również utrzymanie dobrych kontaktów z partnerami, czyli właścicielami punktów sprzedaży, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami i dostarczają dzięki temu propozycje udoskonaleń produktu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj