Niewątpliwie Internet się zmienia, a proporcje wpływu poszczególnych działań e-marketingu ulegają ciągłym fluktuacjom. Nie jest żadną tajemnicą, że aktualnie prym wiodą media społecznościowe. To właśnie tam Internauci (czy ktoś jeszcze używa tego słowa?) spędzają najwięcej czasu i bez wątpienia należy tam być. Sytuacja sprawia jednak, że wielu przedsiębiorców zaniedbuje dotychczasowe kanały reklamowe. A to błąd, gdyż ich możliwości nadal są duże. Skuteczna kampania mailingowa potrafi ruszyć biznes i wygenerować konkretne dochody. Poznaj najważniejsze zasady, które pozwolą Ci na efektywne działanie!

Działaj zawsze według ściśle określonego planu

Będziemy powtarzać to do znudzenia. Nie ma skutecznej reklamy bez określenia celów. I to jaśniejszych niż zarobienie mnóstwa pieniędzy ? Na całe szczęście kampanie mailingowe pozwalają na bardzo dokładne monitorowanie skuteczności oraz ścieżki, jaką przebywa odbiorca. Musisz założyć pewne dane liczbowe dotyczące ilości otwarcia wiadomości, przejścia na landing page, a wreszcie konwersji. Zastanów się, na jakich konkretnie zachowaniach użytkowników Ci zależy i temu podporządkuj proces tworzenia.

Skuteczna kampania mailingowa to jedna z wielu kampanii

Nie da się zrobić skutecznej kampanii mailingowej dla każdego, no chyba że masz niezwykle wąską grupę docelową całej działalności. Ale nawet wtedy grupa ta nie jest jednolita pod kątem aktualnego miejsca na ścieżce zakupowej i świadomości marki. Maile można tworzyć bardzo szybko, skorzystaj więc z tego i zaadresuj każdy z nich do bardzo wąskiej grupy. W ten sposób znacznie zwiększysz skuteczność. Dobrą praktyka jest przy tym personalizacja, czyli umieszczanie w mailach imienia danej osoby, odniesienia do jej poprzednich zakupów lub innych aktywności. W ten sposób Twoja skuteczna kampania mailingowa jest wyraźnie adresowana do człowieka, a nie do anonimowej klienteli. Odbiorca to odczuje.

Testuj i porównuj

Skoro już mamy dużo różnych kampanii, to czas je obserwować. Nie wszystkie będą działać świetnie. Cała rzecz w tym, żeby dowiedzieć się, które działania, elementy, a nawet słowa sprawdzają się w przypadku konkretnych grup. Na tej podstawie możesz tworzyć nowe, skuteczniejsze kampanie. Nie koniec jednak na tym. Nieodzowne są kampanie porównawcze. W takim wypadku należy zmienić jeden (i tylko jeden) element danej kampanii i porównać wyniki z kampanią referencyjną. Tylko w ten sposób osiągniesz pewne dane dotyczące wpływu poszczególnych składowych. To wszystko oczywiście wymaga czasu i sporej ilości kampanii, nie przyjdzie więc natychmiast.

Skuteczna kampania mailingowa nie jest spamem

No właśnie, pozyskanie dużej ilości danych w krótkim czasie jest kuszące. Należy jednak zachować powściągliwość, bo zbyt częste zasypywanie klientów to nie skuteczna kampania mailingowa. Takie wiadomości trafią do śmieciowego folderu lub zirytują. Pamiętaj też, że powinny być kulturalne, napisane poprawną polszczyzną i wyważone. Jakość wiadomości oraz szacunek do odbiorcy to priorytet!

Skuteczna kampania mailingowa jest ładna

Musisz zadbać nie tylko o słowa, ale też o ich rozkład i graficzną stronę kampanii. Proste, przejrzyste obrazy zachęcają i zapadają w pamięć. To kwestia wizerunku firmy i połechtania zmysłu estetycznego odbiorcy. Co do rozkładu, pamiętaj też o czytelnym tytule i początku wiadomości widocznym w skrzynce odbiorcy. To od nich zależy, czy zostanie ona otwarta!

Dostosowanie do różnych urządzeń

Skoro przy grafice jesteśmy, to skuteczna kampania mailingowa musi działać niezależnie od tego, czy zostanie otwarta na komputerze, tablecie czy telefonie. Bez tego nie tylko nie uzyskasz wyników, ale narazisz się kompromitację, gdy ufający Ci już wstępnie odbiorca otworzy maila, który zupełnie się rozjedzie. Optymalizacja pod wszystkie urządzenia nie jest trudna i wymaga tylko podstawowej wiedzy i działań. Warto się doedukować.

Wyróżnij się

Skuteczna kampania mailingowa nie może być nudna! Ludzie dostają tony maili i jeśli Twoja reklama ma zadziałać, musi zdecydowanie wybić się na tle innych. Używaj ciekawego języka dopasowanego do grupy docelowej, nieszablonowych i zabawnych grafik, emotikon i wszystkiego, co przyjdzie Ci do głowy. Co jakiś czas zaryzykuj trochę kontrowersji – warto sprawdzić, jak zareagują na nią odbiorcy.

Pamiętaj, że skuteczna kampania marketingowa opiera się na pozyskanych w toku eksperymentów danych, ale też na kreatywności!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj