Dobrze zaprojektowana etykieta to wizytówka produktu. Może ona pomóc w zwiększeniu sprzedaży i wypracowaniu pozytywnego wizerunku marki. Właśnie dlatego etykieta powinna być estetyczna, dopracowana i atrakcyjna wizualnie.
Projekt i marketing
Etykieta to ten element, który zwraca uwagę klientów już na początku. Opakowanie, nazwa marki, a także sposób prezentacji produktu stanowią najważniejsze aspekty, nad którymi zastanawiają się konsumenci. Przedsiębiorstwa, którym zależy na jak najwyższej jakości swoich etykiet, powinny zdecydować się na stworzenie profesjonalnego projektu. Etykieta musi być czytelna i zrozumiała, a przy tym estetyczna, atrakcyjna oraz przyciągająca wzrok. Oczywiście treść na etykietce zależy od marki, branży i samego produktu. Ważne jest, aby etykieta odróżniała się od nalepek konkurencji i nie była kojarzona z inną marką. Oznacza to, że jej kształt i kolor powinny odbiegać estetycznie od tego, co dotychczas zaoferowały konkurencyjne marki. W wyborze odpowiedniego wzoru i kształtu pomoże drukarnia etykiet. Należy pamiętać o tym, aby zadbać o marketing i stworzyć etykietkę w taki sposób, by przyciągała spojrzenia klientów, a jednocześnie zawierała ważne informacje, takie jak nazwa firmy, logo, typ produktu oraz korzyści wynikające z zakupu.
Etykieta to medium komunikacyjne
To właśnie etykieta jest medium komunikacyjnym. Stanowi więc ten aspekt produktu i marki, który pozwala na komunikację marketingową z klientami. Szczególne znaczenie ma projekt graficzny, a także treść umieszczona na opakowaniu produktu. Warto zadbać również o bezpośredni zwrot do klienta oraz hasło reklamowe. Takie elementy pozwalają na nawiązanie dialogu z konsumentami i dobrze zapadają w pamięć. Czytelnicy często kierują się wyglądem okładki książki, a konsumenci tym, w jaki sposób została zaprojektowana etykieta. Oczywiście część osób sprawdza też opis z tyłu lub zwraca uwagę na recenzje danego tytułu. Wśród konsumentów zdarzają się osoby, które sięgają po produkt, ponieważ im się spodobał, ale na rynku są także świadomi klienci. Dokładnie czytają oni skład produktu, analizują jego cechy i oglądają recenzje. Warto dostosować etykietę pod obie grupy, czyli zadbać zarówno o atrakcyjne opakowanie, jak i o treść zamieszczoną na etykiecie. Ważne jest, aby wyróżnić się z tłumu i nawiązać rzeczywisty dialog z klientem. Projektując etykietę, można zdać się na specjalistów albo poprosić o pomoc użytkowników w mediach społecznościowych – zapytać ich o zdanie i sprawdzić, która wersja im się najbardziej podoba. W ten sposób można przeprowadzić sondaż diagnostyczny i dowiedzieć się, jakie są preferencje konsumentów. Dobrze zaprojektowana etykieta to także spersonalizowany produkt dopasowany do grupy docelowej. Warto cały czas pamiętać o tym, że ocenianie produktów po wyglądzie opakowania jest stosunkowo częste, dlatego tak ważne jest stworzenie ciekawej i angażującej etykiety.