Reklama na samochodzie cieszy się sporą popularnością, co wynika z dość niskich kosztów jej montażu oraz możliwości dotarcia do sporej grupy osób. Ruchoma ekspozycja na pojazdach jest chętnie wykorzystywana np. przez restauracje, firmy cateringowe oraz dostawców Internetu. W takich przypadkach dobrze sprawdza się zarówno oklejanie szyb, jak i karoserii. Jakie są wady i zalety tego typu formy reklamy?
Dlaczego warto zdecydować się na reklamę na samochodzie?
Jedną z bardziej istotnych zalet jest trwałość samej folii. Dzięki temu raz zainwestowane środki będą przynosić nam korzyści przynajmniej przez kilka lat. Oczywiście wiele zależy od tego czy skorzystamy z usług profesjonalnej firmy, która bazuje na wysokiej jakości materiałach. Jeśli tak, żywotność reklamy na pewno będzie zadowalająca. Warto jednak pamiętać o tym, że gdy zauważymy, że folia zaczyna odchodzić, jest to odpowiedni moment, aby przeprowadzić oklejanie szyb od początku. W przeciwnym wypadku reklama będzie wyglądać coraz gorzej, co raczej nie wpłynie pozytywnie na nasz wizerunek.
Należy wspomnieć też o tym, że w trakcie użytkowania samochodu nie ponosimy żadnych dodatkowych kosztów związanych z taką formą promocji. Duże znaczenie ma element mobilności. Dzięki niemu przygotowane komunikaty mogą dotrzeć do sporej grupy osób np. w różnych częściach miasta. Trzeba też dodać, że jeśli będziemy chcieli zmienić reklamę lub po prostu z niej zrezygnować, folię można bez trudu zdjąć.
Wady reklam na samochodach
Oczywiście tak jak w przypadku każdej formy reklamy, również i ta ma pewne minusy. Należy wspomnieć o tym, że nie jest to uniwersalne rozwiązanie. Niestety folia nie sprawdzi się w przypadku samochodów z uszkodzonym lakierem lub z widocznymi oznakami korozji. Wynika to z faktu, iż w momencie usuwania naklejonych elementów, mogłoby dojść do powiększenia ubytków w lakierze. Istniałaby też szansa przyspieszenia procesu korozji.