Przedsiębiorstwa, które poszukują partnera biznesowego do promowania oferty mogą spotkać się z trzema określeniami tego typu firm. Można wpaść w małe zakłopotanie, gdyż nie do końca można zrozumieć różnice, jakie występują pomiędzy agencją SEO, agencją interaktywną, a także agencją marketingową. Warto jednak to wiedzieć, gdyż są to tak naprawdę każda z nich ma inny profil działalności, a co za tym idzie oferuje zupełnie różne usługi, które docelowo mają pomóc w osiągnięciu innych celów.

Przed wyborem agencji, która ma zająć się promocją naszej firmy należy zadać sobie pytanie, czego tak naprawdę oczekujemy. Już na wstępie warto zaznaczyć, że pomimo dużych różnic pomiędzy takimi przedsiębiorstwami, ostateczny wybór nie jest tak bardzo skomplikowany. Agencja SEO, agencja interaktywna, a także agencja marketingowa pomogą nam w promowaniu biznesu, aczkolwiek każda z nich zrobi to w inny sposób i tylko od nas zależy jakie działania są dla nas priorytetowe. Dlatego też w tym artykule przedstawiamy poszczególne informacje na temat każdej z nich, aby ostateczny wybór był o wiele łatwiejszy.

Agencja SEO

Jak sama nazwa mówi, agencja SEO odpowiedzialna jest za działania związane z pozycjonowaniem danych fraz w wyszukiwarkach. Krótko mówiąc, firma ta zajmuje się tym, aby po wpisaniu danego słowa kluczowego witryna naszej firmy pojawiała się jak najwyżej. Agencje SEO dodatkowo zajmują się optymalizacją naszej strony pod kątem wymogów algorytmów, tworzeniem treści zapewniających nam dobre wyniki w wyszukiwarkach, a także audytem SEO. Oczywiście, nie są to jedyne usługi, jakimi zajmuje się tego typu przedsiębiorstwo. Bardzo często takie firmy oferują tworzenie witryn, działania związane z marketingiem szeptanym, które mogą być połączone z copywritingiem. Najczęściej decydują się na podjęcie współpracy z agencją SEO firmy, którym zależy na widoczności w wyszukiwarkach. Rzecz jasna, każda firma powinna zainteresować się działaniami związanymi z pozycjonowaniem, jednak najczęściej decydują się na takie usługi sklepy internetowe, hotele, restauracje i przedsiębiorstwa, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów w sieci.

Agencja marketingowa

Przedsiębiorstwo, które oferuje działania marketingowe jest tak naprawdę największe pod kątem oferowanych usług. To dlatego, że działa zarówno w Internecie, jak i w “świecie realnym”. Do zadań agencji marketingowych należy kompleksowa promocja przedsiębiorstwa, oraz oferowanych przez nią produktów. Chodzi więc tutaj o zaplanowane, oraz przygotowanie strategii marketingowej, obsługę mediów społecznościowych, kontakty z dziennikarzami oraz influencerami. Agencja marketingowa może przygotować oraz obsługiwać sklep internetowy, zająć się pośrednictwem pomiędzy przedsiębiorstwem, a domem mediowym. Jak widać, tego typu firma może zająć się kompleksowo promowaniem biznesu. Najczęściej klientami agencji marketingowej są przedsiębiorstwa, które tworzą produkty, przykładowo sprzęt komputerowy, AGD, RTV, czy ubrania.

Agencja interaktywna

Ostatni typ opisywany w tym artykule dotyczy przede wszystkim projektowania, ale i nie tylko. Przede wszystkim to właśnie agencja interaktywna zajmuje się tworzeniem projektów graficznych, layoutów marketingowych, stron www, czy kreacji reklamowych, które później są wykorzystywane do promowania naszego biznesu. Agencje interaktywne często łączą kompetencje dwóch wyżej wymienionych, dlatego też korzystając z takiej firmy możemy uzyskać kompleksowe działania marketingowe. Oczywiście, należy zwrócić uwagę na opinie innych firm, które już skorzystały z oferty danej agencji interaktywnej, gdyż często bywa tak, że ktoś, kto oferuje wiele usług tak naprawdę nie zna się dobrze na żadnej z nich. Tak czy inaczej, wykorzystanie agencji interaktywnej do promowania naszego przedsiębiorstwa może być bardzo wygodne, gdyż otrzymujemy treści zoptymalizowane pod kątem SEO, kreacje reklamowe, grafiki, oraz usługi związane z zarządzaniem naszą witryną lub sklepem. Taka firma zajmuje się przy okazji pozycjonowaniem, marketingiem szeptanym i szeroko pojętą promocją naszej marki lub konkretnych usług, na których pozytywnym wizerunku najmocniej nam zależy.

Różnice pomiędzy agencjami SEO, marketingową i interaktywną

Jak widać, każda z tych agencji różni się w pewnym stopniu, jednak docelowo dążą do tego, aby wypromować nasz biznes. Agencja marketingowa, oraz SEO cechują się nastawieniem na konkretne usługi. Z kolei firma, która nazywa się agencją interaktywną w pewnym stopniu może zająć się kompleksowo działaniami związanymi z reklamą naszego biznesu. To, jakie przedsiębiorstwo wybierzemy zależy tylko i wyłącznie od naszych potrzeb. Jedni nastawiają się na pozycjonowanie, dlatego wybiorą SEO, inni wymagają kontaktu z dziennikarzami, organizacji eventów, na których przedstawia swoje produkty bądź potrzebują kogoś, kto zajmie się obsługą mediów społecznościowych – wtedy wybieramy agencję marketingową. Z kolei firma, która chce kompleksowo powierzyć promocję produktów i usług powinna zgłosić się do agencji interaktywnej.

Agencja SEO, Agencja Interaktywna czy Agencja Marketingowa – którą wybrać i czym się różnią
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here