W czasach, gdy możemy przenieść prawie każdy biznes do Internetu, nie zapominajmy o wciąż popularnej sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Niektóry asortyment wymagaj sprawdzenia na własne oczy lub dopasowania pod siebie. Nie zapominajmy również o produktach szybko zbywalnych, które kupujemy na co dzień mając je po ręką i raczej nie decydujemy się na ich zamawianie w sieci.
Materiały POS – wsparcie sprzedaży stacjonarnej
Czym są materiały POS? To fizyczne nośniki reklamy stosowane w środkach masowego przekazu. Możemy spotkać je w każdym sklepie i na ulicy. Przykładami tego typu reklamy, mogą być plakaty, banery, naklejki, ulotki, standy, ekspozytory, woblery, czyli innymi słowy każdy element promujący daną rzecz lub usługę.
Produkcja takich materiałów opiera się początkowo na dopasowaniu właściwego rodzaju reklamy. Duże znaczenie ma to, czy będą to produkty wystawione na sklepowych półkach, informacja reklamowa w dużym mieście, czy potykacz zachęcający do odwiedzenia konkretnej restauracji.
Z przygotowaną już strategią marketingową, następnym krokiem do wykonania jest opracowanie spójnego projektu graficznego, który w odpowiedni sposób zwróci na siebie uwagę, promując produkt i skłoni do zakupu. Ważne jest również, że jeżeli klient nie dokona zakupu, to grafika utrwali się w jego głowie na tyle, że przy kolejnych zakupach zdecyduje się na dany produkt.
Promowanie produktów w galeriach handlowych
Asortyment w sklepach stacjonarnych możemy promować na różne sposoby. Przyciągnięcie uwagi klienta jest kluczowe w mniejszym, bardziej przystępnym asortymencie. Elektronika lub produkty z górnej półki warto umieścić w specjalnych, promocyjnych ekspozytorach, które powinny być zaprojektowane tak, aby pokazać wszystkie najlepsze cechy tego produktu.
Potykacze, standy i banery mogą świetnie sprawdzić się w promocji miejsc, do których chcemy zachęcić klientów. Głównymi odbiorcami są ludzie nie do końca zdecydowani np. na to co chcieliby akurat zjeść. Taki komunikat wpływa na decyzje podejmowane pod wpływem chwili, dlatego powinien być przemyślany i dobrany do grupy potencjalnych odbiorców.
Czy reklama internetowa zastąpi w pełni tą stacjonarną?
Zdecydowanie nie! Tradycyjnie przeprowadzane zakupy dają nam możliwość nie tylko dokładnego ich sprawdzenia lub dopasowania pod siebie, ale to również dla niektórych to sposób na radosne spędzenie wolnego czasu ze znajomymi.