Dla wielu osób transport maszyn rolniczych i budowlanych stanowi nie lada wyzwanie, z którym trudno zmierzyć się na własną rękę. Zaplanowanie każdego z etapów dotyczących uwarunkowań logistycznych organizacji i przewozu pociąga za sobą szereg konsekwencji, które mogą nieść dla zleceniodawcy lub osoby niedoświadczonej spore ryzyko niepowodzenia. Jak powinna oglądać organizacja transportu gabarytowego? Na co zwrócić szczególną uwagę? I komu powierzyć to zadanie?

Specyfika branży transportowej – z jakimi trudnościami się zmaga?

Firmy oferujące usługi transportowe jednoznacznie określają transport gabarytowy jako szczególnie specyficzny i wymagający. Transport drogowy jest trudny z kilku powodów, jednak najczęściej mowa o:

  • dostosowaniu przewozu maszyn do rozwijającej się technologii i infrastruktury drogowej,
  • odpowiedniej klasyfikacji ładunków ponadgabarytowych,
  • dograniu szczegółów współpracy ludzi i maszyn uczestniczących w procesie przewozu maszyn budowlanych,
  • uwarunkowaniach prawnych obowiązujących w trakcie przewozu wielkogabarytowego,
  • zaplanowaniu trasy z uwzględnieniem zmieniającej się infrastruktury drogowej i ewentualnych przeszkód, które mogą się na niej pojawić,
  • uwarunkowaniach logistycznych obejmujących m.in. ustalenie ciężaru, rodzaju i gabarytów przewożonego ładunku, miejsca załadunku i rozładunku.

Zdaniem specjalistów istnieje szereg czynników wpływających bezpośrednio na optymalizację, skuteczność i terminowość zorganizowania transportu ponadnormatywnego. Problemów, które można napotkać podczas planowania przewozu ładunków lub maszyn jest mnóstwo, dlatego istotne, by zoptymalizować i przewidzieć każdy z wyszczególnionych powyżej aspektów.

Niestandardowe wymiary i gabaryty maszyn

W związku z powyższym jednym z pierwszych etapów planowania trasy jest sklasyfikowanie ładunków wielkogabarytowych zgodnie z  podstawowym podziałem na: ponadgabarytowe zwykłe (czyli maszyny o niewielkich rozmiarach), specjalne (czyli większe ładunki o niezbyt dużej masie), ładunki ciężkie (czyli maszyny przeznaczone dla budownictwa i branży drogowej), ciężkie przestronne (o dużej masie i wielkości) oraz długie (o ponadnormatywnych wymiarach angażujących całą branżę budowlaną).

W ocenie i sklasyfikowaniu rodzaju przewożonych ładunków pomagają profesjonaliści branży transportowej, którzy wiedzą, jakimi drogami mogą poruszać się dane pojazdy. Znajomość prawa transportowego i obowiązujących klasyfikacji jest niezbędna przy odniesieniu sukcesu.

Profesjonalne wsparcie

W związku ze specyfiką organizacji transportu ponadnormatywnego warto szukać wsparcia u profesjonalnych firm, które posiadają wieloletnie doświadczenie w branży, a ponadto dysponują odpowiednio wyposażonym zapleczem transportowym. Jeżeli szukasz firmy odpowiedzialnej za terminowy i skuteczny transport ponadgabarytowy, zajrzyj na stronę internetową firmy ZTE i zobacz, jak pracują profesjonaliści, z którymi odniesiesz transportowy sukces.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj