Nie da się ukryć, że po lody najczęściej sięgamy latem – zwłaszcza podczas wyjątkowo ciepłej pogody. Jednak całoroczna produkcja lodów nie jest pozbawiona sensu, tym bardziej, jeśli lodowe desery serwuje się razem z aromatyczną kawą oraz wyrobami cukierniczymi. Jakie podobieństwa, a jakie różnice występują między sezonową a całoroczną produkcją lodów? Przyjrzyjmy się tej kwestii bliżej.
Sezon na lody trwa od kwietnia do września – z tym, że najbardziej intensywny jest w okresie letnim. Jednak z roku na rok jemy coraz więcej lodów, także zimą.
Sezonowa produkcja lodów – pomysł na biznes latem
Lato nieodmiennie kojarzy się z lodami. Mobilny lub niewielki punkt stacjonarny z lodami to doskonały pomysł na biznes. Przede wszystkim opłacalny – zakup sprzętu niezbędnego do produkcji lodów w sezonie może zwrócić się już po dwóch miesiącach! Budkę z lodami lub mobilny wózek warto umieścić w miejscu intensywnie uczęszczanym – w pobliżu deptaków, skwerów, plaży, kościoła lub centrum handlowego. W obydwu przypadkach odpada koszt wynajmu lokalu, który w całorocznej perspektywie byłby mało opłacalny. Warto jednak zainwestować wówczas w sprzęt najwyższej jakości – każdy przestój związany z awarią urządzenia to straty finansowe, które trudno będzie nadrobić. Wysokiej jakości sprzęt mobilny oraz urządzenia do produkcji lodów oferuje firma MK KOMI. Nie warto oszczędzać, nie tylko ze względu na możliwe przestoje. Maszyny wielofunkcyjne jednocześnie pasteryzują, frezują oraz produkują lody, zapewniając nie tylko ciągłość produkcji, ale również niezbędną higienę i najwyższą jakość końcowego produktu. Tym samym produkcja lodów jest szybka i bezpieczna – a to ważne, jeśli do punktu ustawiają się długie kolejki chętnych na zmrożone desery.
Lody przez cały rok – najlepiej w połączeniu z cukiernią lub kawiarnią
Całoroczna produkcja lodów to również dobry pomysł. Zwłaszcza, jeśli połączy się go z cukiernią lub kawiarnią. Punktem wyjścia jest tutaj atrakcyjny lokal, w pobliżu miejsc często uczęszczanych. To gwarancja, że klienci będą wstępowali po kawę na wynos w drodze do pracy, a w dni wolne będą przychodzili na pyszne desery. Nie tylko lodowe – zimą każdy z przyjemnością zje gorącą szarlotkę, świeżo upieczone drożdżówki lub ciasta. Atrakcyjny wygląd i miła obsługa to dodatkowe atuty, które przyciągną klientów na lody i desery. Warto również zaproponować nietypowe smaki, których nie znajdzie się nigdzie indziej. Lub też nietypowe połączenia – na przykład desery lodowe z owocami, polewami lub posypkami. W tym przypadku warto zdecydować się na lody w pucharkach, które dadzą możliwość postawienia deseru na stoliku i powolnego rozkoszowania się smakiem. Lody w wafelku są zdecydowanie lepsze na wynos, kiedy chcemy zabrać je ze sobą na spacer. O ile w przypadku produkcji sezonowej wystarczy maszyna wielofunkcyjna do lodów lub wózek mobilny, o tyle wyposażenie lokalu w sprzęt niezbędny do produkcji lodów to niemały koszt. Przede wszystkim niezbędne będą szafy mroźnicze i przechowalniki do lodów. Konieczne może być również wyposażenie punktu w witrynę lub frezery, w zależności od rodzaju lodów, które będą sprzedawane.
Produkcja sezonowa, czy całoroczna?
To, na jaką formę działalności się zdecydujemy zależy głównie od budżetu. To podstawowa różnica pomiędzy sezonową, a całoroczną produkcją lodów – punkt stacjonarny to zdecydowanie większy koszt. Jednak z drugiej strony, jeśli jest zlokalizowany w atrakcyjnym miejscu, a do tego prócz lodów oferuje również produkty cukiernicze lub kawę – to sposób na całoroczny biznes, zdecydowanie opłacalny. Dodatkowo latem można uzupełnić go o punkt mobilny, zlokalizowany w okolicy, w której codziennie pojawia się wiele osób. Niewielka inwestycja odpłaci się zastrzykiem gotówki w najbardziej gorących miesiącach. Produkcja sezonowa to natomiast mniejszy początkowy koszt – jednak zyski dostępne są tylko latem, a na zimę konieczne jest zawieszenie sprzedaży. Najlepszym rozwiązaniem zdaje się więc połączenie produkcji sezonowej z całoroczną – wówczas można liczyć na stały przychód, uzupełniony latem o wysokie zyski ze sprzedaży lodów z punktu sezonowego. Warto jednak pamiętać o wyborze jak najlepszej jakości sprzętu – to on, zaraz obok receptury jest najlepszym sposobem na zdobycie jak największej liczby zadowolonych klientów.