Nikogo nie trzeba przekonywać, że komunikacja firmy wśród jej klientów jest niezwykle ważna. Jednak wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak istotna jest prezentacja wnętrz przedsiębiorstwa. Zapewnia profesjonalny wizerunek oraz przyjazną atmosferę dla wszystkich pracowników. Dobrze zaprojektowana komunikacja wewnętrzna wizualizuje cel i wartości marki. Działania w jej zakresie mają bezpośredni wpływ na rozwój i sukces firmy. Dlatego warto wiedzieć, jak zaplanować wnętrze swojego lokalu.
Na czym polega projektowanie wnętrz?
Projektowanie zajmują się osoby z wyobraźnią oraz poczuciem estetyki. Ich zadaniem jest określenie, jak ma wyglądać dane wnętrze. Ustalają, co powinno się w nim znajdować, jak być ułożone oraz jakie kolory mają być tymi dominującymi. W przypadku firm niesamowicie istotne jest zawarcie elementów charakterystycznych danej marki. W ten sposób możliwe jest stworzenie przestrzeni spójnej z prezentowanymi wartościami.
Różne formy komunikacji wewnętrznej
Aby odpowiednio zaprezentować to, co oferuje Twój zakład, należy wybrać atrakcyjne dla klienta formy wizualizacji. Stoiska wystawowe, ścianki wystawiennicze czy systemy multimedialne to tylko niektóre z nich. Oryginalne projekty takich elementów może zaproponować zespół Happy Island. Nieszablonowe wzory zapewnią niepowtarzalną atmosferę w biurze, sklepie lub innym lokalu czy punkcie sprzedaży.
Dostępne są pojedyncze ozdoby i dekoracje takie jak trybunki reklamowe lub różne elementy podwieszane i kierunkowe, ale także oklejenia całych ścian i witryn. Oprócz walorów estetycznych mają one też funkcje informacyjne. Służą również do oznaczania pomieszczeń. Niepowtarzalne projekty tego typu sprawią, że każda firma stanie się o wiele atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów. Dodatkowo kadra pracownicza poczuje większe przywiązanie do marki.
Narzędzia projektowania wnętrz
Istotne jest, aby komunikacja wewnętrzna pomiędzy kierownictwem, zarządem, wszystkimi zatrudnionymi, a także potencjalnymi klientami, odbywała się na wielu kanałach. Takie złożone i kompleksowe działanie przełoży się na o wiele większą skuteczność całej kampanii. Najpopularniejszymi przykładami środków takiej komunikacji są m.in.:
- ścianki wystawiennicze,
- stoiska promocyjne,
- tablice ogłoszeń,
- biuletyny, informatory i cenniki.
Narzędzia te nie są skomplikowane, ale trudnością może być dobranie ich we właściwy sposób i stosowanie tak, aby przyciągały uwagę wielu odbiorców. Jeśli komunikacja zostanie odpowiednio wdrożona, pozytywne skutki będzie można zaobserwować bardzo szybko. Łatwo można też dostrzec błędy, wynikające z braku organizacji lub wad samego projektu. Dzięki temu można zaplanować konieczne poprawki lub zmiany strategii.
Podstawowe zasady komunikacji wewnętrznej
Metody wewnętrznego rozpowszechniania informacji muszą być zawsze dostosowane do marki. Agencja projektująca cały system musi przeprowadzić dokładne rozeznanie w potrzebach danej firmy. Od tego będzie zależał dobór konkretnych elementów, a także ich styl. Można jednak wyróżnić kilka zasad uniwersalnych, które sprawdzają się przy każdym zleceniu.
Przede wszystkim ważna jest prostota przekazu. Skomplikowany komunikat nie przyniesie pożądanych efektów. Przestrzeganie tej prostej reguły umożliwia zaplanowanie odpowiednich kroków, które złożą się na skuteczną kampanię. Dobrze ukształtowane i przemyślane działania szybko spotkają się z aprobatą klientów.