Marketing jest jednym z najważniejszych elementów planowania w każdym przedsiębiorstwie. Bez odpowiedniego planu myślenie o jakiejkolwiek sprzedaży – nie wspominając już o generowaniu pieniędzy – jest po prostu nierealne. Otworzenie zwykłego stoiska na bazarze nie spowoduje, że będziesz zarabiać krocie. Do tego wszystkiego potrzebny jest odpowiedni plan. To właśnie odpowiedni plan działania (strategia) pozwala uzyskać interesujące wnioski, które wystarczy potem zrealizować.
Strategia marketingowa potrzebna jest w każdym biznesie, zwłaszcza w branży deweloperskiej, ponieważ rynek nieruchomości dosłownie pęka w szwach. Obecna sytuacja jest zupełną odwrotnością „zamierzchłych” czasów, kiedy to mieszkania nie powstawały w tak zawrotnym tempie, a kiedy już je wybudowali, to zainteresowanych osób było tak wiele, że nie wystarczało mieszkań i większość odchodziła z niczym. Dziś to nieruchomości stanowią większość i to deweloperzy muszą niemal walczyć o potencjalnych klientów. Dlatego też, z pomocą przychodzi tutaj strateg marketingowy.
Kim jest strateg?
Strateg marketingowy to osoba, która pomaga marce zaistnieć. W tym sensie, że razem z przedstawicielem danej marki sporządza plan o tym, na jakiej pozycji aktualnie się znajduje i gdzie chce być w przyszłości. Zawód ten wymaga elastyczności i umiejętności adaptacyjnych, dobrym przykładem może być tutaj Krzysztof Krawczuk, który jest strategiem w branży deweloperskiej i zajmuje się stworzeniem tychże właśnie strategii od lat. To pokazuje, jak ogromnej wiedzy i pasji potrzeba, aby pomagać przedsiębiorcom w prowadzeniu biznesu.
Krzysztof Krawczuk jako strateg jest przede wszystkim praktykiem, zaraz potem ekspertem, w końcu marketing wymaga profesjonalnego podejścia. Zwłaszcza jeżeli chodzi o sprzedaż nieruchomości. Mieszkanie to nie telewizor, który możemy oddać na gwarancję, dlatego bez profesjonalnego podejścia sukces wydaje się odległy.
Co należy do głównych obowiązków stratega marketingowego?
Jak już wiadomo, strateg to osoba, która musi być elastyczna i mieć zacięcie do nauki. Pasja do uczenia się nowych rzeczy jest podstawą dla każdego pasjonata marketingu. Marketing zaś wciąż ewoluuje. Ewoluują również związane z nią narzędzia, dlatego pasja do nauki, ale także umiejętność pracy w zespole, są tutaj niezwykle ważne.
Co zatem należy do obowiązków takiego stratega marketingowego? Do jego zadań należą między innymi:
-
kampanie marketingowe – zarówno budowanie, jak i testowanie,
-
poznawanie i śledzenie trendów na rynku,
-
budowanie stałej sieci kontaktów oraz prowadzenie obrad na temat skuteczności działań marketingowych,
-
Google Ads – zarządzanie płatnymi reklamami w sieci reklamowej Google,
-
sprawdzanie potencjalnych dróg dotarcia do klientów,
-
wykonywanie swoich obowiązków z wysoką dbałością o kulturę osobistą.
Poza wyżej wymienionymi aspektami strateg marketingowy pomaga deweloperom przede wszystkim zrozumieć potrzeby i zachowania odbiorców. To swego rodzaju przywódca, który dzięki pewnym cechom i umiejętnościom potrafi przewodzić, motywować i uspokajać, zarówno członków zespołu, jak i klientów.