Produkty marki własnej coraz śmielej zdobywają rynek m.in. w branżach spożywczej, papierniczej czy w różnych dziedzinach chemii, np. gospodarczej, technicznej czy motoryzacyjnej. Dzięki rosnącej popularności produktów private label przedsiębiorstwa, które zdecydują się wprowadzić je na rynek, stają przed szansą istotnego rozwoju. Dowiedz się, w jaki sposób marka własna pozytywnie wpłynie na rozwój Twojej firmy.
Po pierwsze – zarabiaj więcej
Zyski ze sprzedaży produktów marek własnych wynikają wprost z optymalizacji kosztów produkcji. Private label charakteryzuje się bowiem tym, że produkcję zleca się specjalizującym się w danej dziedzinie przedsiębiorstwom i wprowadza na rynek pod marką swojej firmy. Sposób ten pochłania znacznie niższa koszty niż zbudowanie i uruchomienie własnej linii produkcyjnej i zatrudnienie specjalistów od technologii produkcji i kontroli jakości.
Dlatego też marka własna daje możliwość sprzedaży produktów po cenach niższych niż artykuły znanych marek producenckich. Sprowadza się to do zwiększenia wolumenu sprzedaży, jako że konsumenci przykładają dużą wagę właśnie do ceny. Innym sposobem na zwiększenie przychodów ze sprzedaży jest możliwość podniesienia marży i zbliżenia ceny produktu private label do artykułów znanych marek.
Po drugie – zdobywaj lojalność klientów
Każda dziedzina dóbr szybkozbywalnych ulega profesjonalizacji. Daje to duże możliwości, ponieważ dzięki uważnemu wsłuchaniu się w głos konsumentów możesz opracować produkt przeznaczony konkretnie pod ich potrzeby. Oferując produkt o konkretnym działaniu, zdobędziesz zaufanie klientów, którzy po jego zużyciu wrócą do Ciebie po kolejną sztukę, a także polecą go innym.
Po trzecie – kształtuj rynek
Ma to bezpośredni związek z poprzednim punktem. Jeżeli klienci zaczną doceniać Twoje produkty, które w pewien sposób zmieniły ich przyzwyczajenia, zmusi to Twoją konkurencję do podjęcia kroków, których celem będzie dorównanie Twojej ofercie. W ten sposób Twoje przedsiębiorstwo będzie miało realny wpływ na kształt rynku lub przynajmniej jego wybranego segmentu.
Po czwarte – stwórz bogatą ofertę
Doceniony przez konsumentów produkt może być bazą do stworzenia rodziny komplementarnych dóbr, które pozwolą Twoim klientom wykorzystywać je w pełni kompleksowo. Dla przykładu – możesz stworzyć ofertę uzupełniających się kosmetyków samochodowych do detailingu, które pozwolą pielęgnować każdy element pojazdu.
Po piąte – zacznij sprzedawać innym przedsiębiorstwom
Wprowadzenie do swojego punktu sprzedaży produktów marki własnej może być pierwszym krokiem do rozpoczęcia handlu w sektorze B2B. Wystarczy, że Twój produkt private label zacznie cieszyć się sporą popularnością, by popyt na niego wzrósł. Wówczas w swojej ofercie będą chcieli mieć go również inni detaliści, co pozwoli Ci sprzedawać im go bezpośrednio lub rozpocząć dystrybucję za pośrednictwem hurtowni.