Promowanie produktów i usług za pomocą reklamy internetowej to skuteczna forma dotarcia do klienta. Kiedyś działania promocyjne miały charakter otwarty, przez co większość odbiorców czuła się przytłoczona, a wszelkie próby zwrócenia uwagi na firmę miały odwrotny skutek. Obecnie reklama ma charakter subtelny i nakierowuje czytelnika poprzez działania pasywne.
Marketing treści, czyli Content Marketing
Forma reklamy internetowej polegająca na wykorzystaniu treści atrakcyjnych i wartościowych dla wybranej grupy docelowej. Występują w postaci artykułów sponsorowanych i eksperckich, poradników, webinarów, ebooków, filmików, grafik, a także prezentacji multimedialnych. Content Marketing (czytaj więcej na: Adnext.pl) pozwala zbudować długotrwałą relację z odbiorcami, a ponadto ma znaczny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Frazy zawarte w treści są naturalną metodą linkowania, która zwiększa widoczność strony i podnosi jej poziom na pierwsze miejsca.
SEO – o co chodzi?
Jest to sposób na optymalizację strony dla wyszukiwarek internetowych. Takim działaniom podlega struktura i czytelny wygląd witryny, treść tekstów, a także linki, które kierują do strony z innych miejsc w sieci. Pojęcie SEO jest często błędnie zastępowane pojęciem pozycjonowania. Są to dwa różne działania, które mają na celu uzyskanie takich samych wyników. Dzięki pozycjonowaniu strony szybciej się ładują i panuje na nich porządek, a ich adresy pojawiają się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce dla wybranych słów kluczowych.
AdWords – czyli linki sponsorowane
Google Adwords daje szerokie możliwości sposobów dotarcia do klienta. Pojawienie się witryny w wyszukiwarce można uzyskać poprzez zastosowanie odpowiednich fraz kluczowych, a więc słów wpisywanych przez klientów z grupy docelowej, ale również poprzez określenie ich zainteresowań, a nawet wieku. Taka forma reklamy internetowej pozwala mieć kontrolę nad frazami poprzez samodzielne układanie tekstów i zawieranie w nich tych słów kluczowych, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów.