Paliwo lotnicze musi spełniać określone wymagania, dlatego technologia jego produkcji jest nieco inna. Musi być ono przechowywane w specjalnie do tego przeznaczonych i zabezpieczonych zbiornikach. Specyficzna charakterystyka paliwa lotniczego oraz wymogi bezpieczeństwa nakładają obowiązek stosowania szeregu zabezpieczeń zbiorników magazynowych, jak i prowadzenia stałej kontroli jakości paliwa. Podpowiadamy, jak powinno być ono przechowywane.

Z czego powinny być wykonane zbiorniki na paliwo lotnicze?

Zbiorniki magazynowe muszą spełniać odpowiednie normy do przechowywania paliw lotniczych. Oznacza to, że muszą być one wykonane z materiałów niewchodzących w reakcje z paliwem lotniczym. Mowa tutaj również o wewnętrznej powłoce zbiorników i wszelkich instalacjach paliwowych. Zbiorniki na paliwo lotnicze powinny być wykonane ze stali nierdzewnej, szczelnie pospawanej oraz wyposażone w odporne na wstrząsy stalowe ramy zewnętrzne, które zabezpieczają zbiornik przed przechyleniem. Powierzchnia wewnętrzna zbiornika musi zapobiegać powstawaniu ładunków elektrostatycznych i nie wchodzić w reakcję chemiczną z przechowywanym paliwem.

Dobrze zaprojektowane zbiorniki powinny posiadać również uchwyty ułatwiające przenoszenie za pomocą wózków widłowych oraz zaczepy na liny w celu podnoszenia, nawet napełnionego zbiornika. Warto wiedzieć, że w stalowym zbiorniku przechowywana substancja nie zmienia swoich parametrów fizyko-chemicznych w trakcie magazynowania. Zbiorniki Emiliana Serbatoi włoskiego producenta stanowią idealne rozwiązanie do transportu paliwa lotniczego oraz do tankowania samolotów bezpośrednio w miejscu, w którym się znajdują. Zbiorniki te spełniają wszystkie wymagania dotyczące właściwego przechowywania i magazynowania paliw lotniczych.

Jak przechowywać i postępować z paliwem lotniczym?

Aby przechowywać paliwo lotnicze, trzeba spełnić szereg specjalistycznych i dodatkowych wymagań, oprócz tych standardowych w stosunku do zwykłych paliw dla pojazdów lądowych. Zgodność w zakresie przechowywania i postępowania zgodnie z wymogami jest dość często weryfikowana poprzez audyty branżowe przeprowadzane przez producentów i dystrybutorów. Dokładne wymogi techniczne, jak i sposób postępowania z paliwem lotniczym opisany jest także w międzynarodowych standardach organizacji JIG.

Bardzo dużą rolę podczas pracy z paliwem lotniczym pełnią wymogi bezpieczeństwa, które bezwzględnie nakładają obowiązek noszenia odzieży antyelektrostatycznej w bliskim otoczeniu zbiorników na paliwo lotnicze, instalacji czy cystern – zauważa specjalista z firmy usługowo-handlowej MiM Mariusz Mańkowski ze Szczecina, która w swoim sklepie internetowym oferuje wysokiej klasy zbiorniki dla przedsiębiorstw produkcyjnych i gospodarstw rolnych.

Konstrukcja zbiornika na paliwo lotnicze musi zabezpieczać przed możliwością wycieku na zewnątrz, a w trakcie magazynowania, paliwo powinno być codziennie poddawane kontroli najważniejszych jego parametrów. Mowa tutaj o gęstości, przewodności, czy testach na obecność wody w paliwie. Zbiorniki powinny być wyposażone w filtr absorbujący wodę i nieczystości do paliwa lotniczego oraz powinny być regularnie odwadniane.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj