Produkty marek własnych interesują coraz większą rzeszę klientów. Mamy za sobą czasy, kiedy to kojarzyły się one z niską jakością. Dziś możemy liczyć na jakość niczym z wyższych segmentów, lecz za ceny przystępne dla szerszego grona odbiorców.

W tej materii jest ogromny potencjał, dlatego coraz więcej firm, nawet przedsiębiorców działających na mniejszą skalę, decyduje się zainwestować w markę własną.

Private label – świadomość konsumenta

W private label mamy do czynienia z produktami opatrzonymi brandem konkretnej firmy, lecz wyprodukowanymi przez inny, wyspecjalizowany w tym celu podmiot. Dzięki temu do rąk klientów trafiają produkty o pożądanej jakości i przystępnych cenach.

Tutaj firmy upatrują możliwości poszerzenia grona zaufanych klientów, a także nawiązania z nimi długofalowej relacji opartej na zaufaniu do produktów. Marki własne są bowiem sposobem na konkurowanie nawet z segmentem premium. W tej kategorii pojawiają się zarówno artykuły niszowe, jak i luksusowe, które niegdyś dostępne dla wąskiego grona odbiorców, w modelu private label znajdują swoje miejsce na półkach sklepowych wypełnionych tańszymi, ale nie gorszymi produktami.

Inwestycja i jednoczesna optymalizacja kosztów

Wprowadzenie na rynek nowego produktu, w tradycyjnym modelu, oznacza konieczność poświęcenia sporej ilości czasu i finansów. Dzięki marce własnej można zoptymalizować koszty, ponieważ nie ma potrzeby budowania nowej linii produkcyjnej, organizowania specjalistów, testowania produktów, itp.

Na rynek trafia produkt o zapewnionym poziomie jakości, sprawdzonym składzie, odpowiednio przetestowany i przygotowany do sprzedaży, ale pod brandem konkretnej firmy. Przedsiębiorstwo inwestuje zatem w artykuł, który szybciej znajdzie odbiorców i zyska ich zaufanie, niż decydując się na całkowicie nieznany produkt.

Konkurencja dla… konkurencji

Z jednej strony produkty marek własnych wciąż muszą się przeciwstawić konkurencji, z drugiej zaś ta sama konkurencja przestaje być trudna do pokonania, jeśli dotąd konkretny artykuł był zarezerwowany tylko dla klientów sięgających na wyższe cenowo półki, a teraz trafia do wszystkich za sprawą niższej ceny.

W takim przypadku to firma, która była konkurencją na rynku, bo oferowała dany produkt, musi się postarać o stworzenie czegoś nowego lub lepszego, bo dotychczasowy artykuł przestał być luksusowy czy niszowy.

Wizerunek firmy

Konsumenci są coraz bardziej świadomi, a to sprawia, że wybierając daną ofertę zwracają uwagę nie tylko na cenę i jakość. Interesuje ich metoda produkcji, ekologiczność, źródło pochodzenia poszczególnych składników oraz ich naturalność. Przyglądają się oni także opakowaniom, bo zamiast wyróżniającej się kolorami i aplikacjami butelki, wolą formę, która podlega recyklingowi, a najistotniejsze informacje są łatwe do odnalezienia.

Wszystkie powyższe elementy mają znaczenie dla wizerunku firmy, dlatego tworząc markę własną zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na dopracowanie tych kwestii, które pozwolą obdarzyć konkretne produkty jeszcze większym zaufaniem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj